RAID na IDE (HPT370)

Peter Bodnár Peter.Bodnar na ttc-telecom.sk
Úterý Září 4 12:05:58 CEST 2001

Martin Dostál wrote:

> raid tam dela nejakej ovladac pro vwin, dos, nebo neco. V linuxu mi po
> case ta partitiona spadla tak, ze uz jsem to neopravil a linux na tom
> zatuhaval.

no, ja som nasadzoval pre klienta linuxove stanice s HW IDE raidom
3Ware 3W-6200, a ten bol SKUTOCNE IDE HW RAID, umoznoval vytvorit RAID 0,1,5
a vysledny disk sa tvaril ako SCSI disk, povodne IDE disky neboli pristupne.
neboli nutne ani ovladace, maximalne pre win sa daval software pre
testovane a nejaky management

> Nepouzivejte radne IDE RAIDy, udelejte si je v linuxu. Je to desne
> jednoduche a spolehlivejsi.
>
>     M.D.
no neviem, vyrobit RAID 1 tak, aby sa priamo z tohto raidu dalo bez
problemov bootovat nie je az tak jednoduche. (ja viem, da sa urobit raid
iba na particie..ale to uz potom nie je kompletny MIRROR DISKU tak, ako to
ma napr. ta 3Ware karta - tu mam odskusanu dokonca aj z havariou disku a
slape to o.k.)

                peter