RAID na IDE (HPT370)

David Haring dave na salsero.ibp.cz
Úterý Září 4 16:30:38 CEST 2001

Peter.Bodnar na ttc-telecom.sk writes:

> no neviem, vyrobit RAID 1 tak, aby sa priamo z tohto raidu dalo bez
> problemov bootovat nie je az tak jednoduche.

jsou v podstate 2 moznosti:
- instalator distribuce raid podporuje a umoznuje vam raid vytvorit
  pri instalaci systemu, pak je to relativne bezproblemove
- instalator raid nepodporuje (anebo uz mate exitujici system) a raid
  musite sestavit pote rucne; pokud se jedna o raid1, lze system prevest
  na raid1 pomerne jednoduchym zpusobem (hledejte direktivu failed-disk
  v archivu konference)

s cim muze byt problem, je konfigurace LILa
(ale novejsi verze jsou na tom vyrazne lepe).

> (ja viem, da sa urobit raid
> iba na particie..ale to uz potom nie je kompletny MIRROR DISKU tak, ako to
> ma napr. ta 3Ware karta - tu mam odskusanu dokonca aj z havariou disku a
> slape to o.k.)

existuji zaplaty ovladace sw raidu pro jadra 2.4, ktere umoznuji vytvorit
raid svazek z celych disku a teprve na raid svazku vytvaret partisny.
(Mate potom napr. zarizeni mda (=md0) a na nem partisny mda1, .. ,mda15).
Je to ovsem zatim experimentalniho razu.

zdravi David Haring