Linux prestal tisknout

David Rohleder davro na ics.muni.cz
Úterý Září 4 18:30:04 CEST 2001

milamber na vakna.cz (Jiri Hubka) writes:

> Porty jsem zkontroloval jsou nastaveny dobre,
> 0x378 a IRQ7.
> Linux je natvrdo nastaveny nema (ale i to jsem zkousel).
> Pokud neco poslu na tiskarnu napr. cat soubor > /dev/lp0
> tak tiskarna cast dat vytiskne a ostatni ne. Ale klasicky
> netiskne a z X-ek take ne.

Zkuste prelozit podporu lp jako moduly a zapnout nejake
debugovani. Postup je v /usr/src/linux/Documentation/parport.txt

Obvykle jeste nezaskodi se podivat do hlasek ve
/var/log/{kern.log|daemon.log|messages|syslog|lp-errs}.

Pokud je to dostatecne nova tiskarna, tak treba umi takove ty mody
ECP/EPP, pouziva nejake specialni nastaveni, atd. (mne taky tiskarna
netiskla, kdyz jsem tam mel nastaven jeden z techto modu, ale uz nevim
ktery).

> Je to nejake zahadne chovani. Asi bude muset nasoupit
> Oprava ve stylu Windows tj. preinstalace. Do te se mi nechce
> neb tam mam naistalovane nove KDE a spoustu softu.

Navic je otazka, jestli to pomuze. Vsechno ma svou pricinu a jestli se
tiskarna rozjede, tak treba chyba preskoci jinam (treba na sitovku :-)

> Kde by jeste mohla byt chyba kdyz Winy tisknou a linux ne?

Vetsinou je chyba mezi zidli a klavesnici :-) Ale s tim se neda skoro
nic delat. Jeste, ze to neni nakazlive a odolni jedinci si vypracuji
imunitu (ti ostatni jsou pro linux ztraceni).

Brno, Czech Republic