Programovani - shared libraries na Linuxu

Martin Hassman Martin.Hassman na vscht.cz
Středa Září 5 08:43:40 CEST 2001

On 4 Sep 2001, at 21:43, Lubos Lunak wrote:

> [...]
> (tj. per-process) pameti. Ja to pocitam v 'top' jako rozdil
> SIZE-SHARE, jestli nahodou nekdo zna lepsi zpusob, rad se poucim. No
> ne, 56kB, a to je to slinkovane jen s glibc. No nic, zkusime misto gcc
> pouzit g++, navic prilinkuje libstdc++. Oops, najednou je to 108kB
> (+52kB). No, aby to bylo zajimavejsi, zkusime g++ test.cpp -O2
> -lkparts -L/opt/kde2/lib , to slinkuje ten maly smesny program asi tak
> se skoro triceti knihovnami. Tak, a kdo ted nameril mene nez 600kB (me
> to vychazi 636), tak at mi da vedet, me by zajimalo, jak to dokazal.

Jen mne tak napadlo, nemuze tu byt taky vliv debug-information v tech
knihovnach? Jednou jsem zkousel hledat na disku knihovny, co nejsou
stripnute a nasel jsem cca 1M knihovnu, ktera po stripnuti (--strip-
debug) mela jen prekvapivych 300kB.

martin hassman

--
 _           __   __	Logaritme, logaritme,
| |___ __ _ / /_ _\ \		toho bohda nebude,
| / _ Y _` | |\ \ /| |		aby kral Cesky
|_\___|__, | |/_\_\| |		ponoreny do kapaliny
      |___/ \_\   /_/		vytlacil soucet ctvercu
					nad dvema odvesnami...