diald konfigurace

linux na trinidon.cz linux na trinidon.cz
Středa Září 5 15:24:55 CEST 2001

Přeji krásný den a prosím o radu.

Stáhnul jsem si DIALD16-CONFIG-0.16.5a-2.i386.rpm a "nainstaloval".
Vytvořily se konfigurační soubory /etc/diald/connect a /etc/diald/diald.conf.
Dále cp /etc/diald/diald.conf /etc a "pppd-options name anappp :" změnil na "pppd-options name  babla".

Otázka 1: "babla" je user name pro prihlaseni na ISP (jiné name v wvdial jsem nepoužíval). Je to OK? Co s tou dvojtečkou?

V /etc/diald/connect je situace horší. Nemohu srovnat vzor s nainstalovaným (viz níže je celý).
Tuto část můj CONNECT neobsahuje":
          chat -v ABORT BUSY ABORT "NO CARRIER" ABORT "NO DIALTONE" ""
          ATZ OK ATB4 OK "ATD0971200111" CONNECT ""
Místo toho má:
          MODEM_INIT="ATZ&C1&D2%C0"
          PHONE_NUMBER="999111999"
Přidal jsem tedy do MODEM_INIT at povel B4 a správné tel. číslo.
Dále doplnil:
          USER_NAME=
          PASSWORD=
(opět podle wvdial jméno a heslo pro připojení k ISP).
Při spuštění serveru se démon DIALD spustí OK. PS jej také hlásí.

Otázka 2: prohlížeč při např.  www.atlas.cz hlásí, že nemůže převést jméno serveru na IP adresu. Musím mít na svém serveru nainstalován DNS? V wvdial to nebylo třeba. Nastavil se "venkovní" DNS server.

ping na konkrétní IP adresu hlásí 0 vrácených, 100% loss.
cat /etc/diald/diald.ctl vypisuje:
           Initializing Modem
           Failed to initialize modem
           Initializing Modem
           Failed to initialize modem
           Initializing Modem
           Initializing Modem
           Initializing Modem
           Failed to initialize modem
           Initializing Modem
           Failed to initialize modem
           Initializing Modem
           Initializing Modem
           Failed to initialize modem
           atd.

Otázka 3: znamená to, že je něco špatně s AT příkazy? Tedy zlá komunikace mezi PC a externím modemem?

Otázka 4: proč se spuštěným DIALD je každá odezva dlouhá? např. TELNET před login, ping - (cca 1-5 min)

Celý CONNECT:
#
# diald.conf for anathoth
#
# Select the demand dial rules you want
# Bring the link up for anything, timeout in seconds. Use this for
# when the dompute has its own phone line
accept any 420 any
# Use the filter file that comes with diald.  This can be a bit drastic,
# so use the filter below
# include /usr/lib/diald/standard.filter
# or use the filter that brings the link up for use on a line shared with
# a phone
# include /etc/diald/phone.filter
# stuff to set up the diald connection
device /dev/modem
speed 115200
lock
mode ppp
# We may get another terminal server, thus use
# 'dynamic' and do not tell PPP the IP number of the other end
# For use with gated, comment out the 'dynamic' option, and
# set remote to be the same as local
dynamic
local 10.0.0.1
remote 10.0.0.2
pppd-options name anappp :
# Delay sending packets for 5 seconds after PPP device opens -
# this allows routes to be established back to the appropriate dialup server.
up-delay 5
defaultroute
modem
crtscts