diald konfigurace

dan na ohnesorg.cz dan na ohnesorg.cz
Středa Září 5 22:55:39 CEST 2001

On Wed, Sep 05, 2001 at 03:24:55PM +0200, linux na trinidon.cz wrote:

> Otázka 1: "babla" je user name pro prihlaseni na ISP (jiné name v wvdial jsem nepoužíval). Je to OK? Co s tou dvojtečkou?

Dost blbe se opovida na mail s nezalomenymi radky, mozna i proto na nej
jeste nikdo nereagoval.

Logovaci jmeno temer urcite neobsahuje dvojtecku, rozhodne bych ji tam
nedaval.

> [...]
> Tuto část můj CONNECT neobsahuje":
>           chat -v ABORT BUSY ABORT "NO CARRIER" ABORT "NO DIALTONE" ""
>           ATZ OK ATB4 OK "ATD0971200111" CONNECT ""
> Místo toho má:
>           MODEM_INIT="ATZ&C1&D2%C0"
>           PHONE_NUMBER="999111999"
> Přidal jsem tedy do MODEM_INIT at povel B4 a správné tel. číslo.
> Dále doplnil:
>           USER_NAME=
>           PASSWORD=
> (opět podle wvdial jméno a heslo pro připojení k ISP).
> Při spuštění serveru se démon DIALD spustí OK. PS jej také hlásí.

Hm tady jste to asi popletl, ale to je jedno, vzapeti ukazu jak pouzivat
wvdial.

> Otázka 2: prohlížeč při např.  www.atlas.cz hlásí, že nemůže převést jméno serveru na IP adresu. Musím mít na svém serveru nainstalován DNS? V wvdial to nebylo třeba. Nastavil se "venkovní" DNS server.
>
> ping na konkrétní IP adresu hlásí 0 vrácených, 100% loss.
> [...]

To je normalni, nemuze se spojit s providerem, tak neni kam pingat.

> Otázka 3: znamená to, že je něco špatně s AT příkazy? Tedy zlá komunikace mezi PC a externím modemem?

Jo presne tak, je uplne blbe ten connect script, ale nebudete ho pouzivat,
tak je to jedno.

> Otázka 4: proč se spuštěným DIALD je každá odezva dlouhá? např. TELNET před login, ping - (cca 1-5 min)

Buh vi. Zrejme spatne nastvaene cesty nebo nedostupne nameservery.

> Celý CONNECT:

Nikoliv connect, ale diald.conf

Takze ted vratte vse do puvodniho stavu a overte si, ze funguje wvdial, tak
jako drive. Kdyz to budete mit, jdete dale.

> #
> # diald.conf for anathoth
> #
> # Select the demand dial rules you want
> # Bring the link up for anything, timeout in seconds. Use this for
> # when the dompute has its own phone line
> accept any 420 any
> # Use the filter file that comes with diald.  This can be a bit drastic,
> # so use the filter below
include /usr/lib/diald/standard.filter

Tohle jsem pouzival jen s nejakou malou modifikaci, po instalaci je to ale
dobry zacatek.

> # or use the filter that brings the link up for use on a line shared with
> # a phone
> # include /etc/diald/phone.filter
> # stuff to set up the diald connection
> device /dev/modem

Tady pouzijte skutecne jmeno a ne ten link, treba /dev/ttyS0

> speed 115200
> lock
> mode ppp
> # We may get another terminal server, thus use
> # 'dynamic' and do not tell PPP the IP number of the other end
> # For use with gated, comment out the 'dynamic' option, and
> # set remote to be the same as local
> dynamic
> local 10.0.0.1
> remote 10.0.0.2
> pppd-options name anappp :

pppd-options noauth debug noipdefault ipcp-accept-local ipcp-accept-remote user babla

> # Delay sending packets for 5 seconds after PPP device opens -
> # this allows routes to be established back to the appropriate dialup server.
> up-delay 5
> defaultroute
> modem
> crtscts
> connect /etc/diald/connect

tohle bude jinak a to takle:

connect "/usr/bin/wvdial jmeno_sekce --chat"

> redial-timeout 10
> fifo /etc/diald/diald.ctl

a musi to chodit.

zdravim
dan

 / Dan Ohnesorg                              Dan na ohnesorg.cz \
<  Jinočanská 7                        252 19  Rudná u Prahy  >
 \ tel: +420 311 679679 +420 311 679976 fax: +420 311 679311 /