Re(2x): Re(2x): mezi lidi

Martin.Sanda na mmp.cz Martin.Sanda na mmp.cz
Středa Září 5 15:40:03 CEST 2001

Víceméně souhlas, akorát vám vypadla třetí skupina a to dost početná. Jsou
lidé, kteří mají počítač doma, dělají na něm kde co a tvrdí o sobě, že
rozumí počítačům.
Malý detail, celý život "trávili" pouze v "zajetí" ikonek. To není nic proti
ikonkám ani proti bashi ;) jenom, že pokud jim nabídnete konzolové řešení,
tak jsou v koncích. Ale to jsem trochu odbočil.

Nedávno jsem čet diskusi k článku na Živě, dneska ráno diskusi k článku na
Lupě Byli tam lidé, kteří říkali, že ji pro jejich prácí například Star
Office nestačí, věřím jim, Word má opravdu větší možnosti. To je jenom
příklad. To, že to ti lidé v životě nevyužijou a, že jim Star Office musí
bohatě stačit je jiná věc. Totéž platí o spoustě jiných aplikací zip v
kontextovým menu má taky něco do sebe, Mozilla určité věci nezobrazí, kdyby
jste se rozkrájel. A opět, nejde o to, že to ti lidé nepotřebují, jde o to,
že jim to Linux resp. aplikace na něm prostě neposkytne.

Právě tahle skupina nejvíc křičí, že Linux je nanic, protože (podle nich)
neumí tohle a tamto atp.

Moje původní otázka ale zněla trochu jinak. Totiž, zda-li je dobré, pokud se
Linux víc rozšíří mezi lidi (pochopitelně za cenu ztráty jistých kvalit) a
nebo bude systémem užívaným, pouze určitou, omezenou skupinou adminů a
programátorů.

S přáním mnoha dobrých věcí
Martin Šanda