Re(2x): Re(2x): Re(2x): mezi lidi

Martin Lebeda mlebeda na centrum.cz
Čtvrtek Září 6 08:45:44 CEST 2001

Ahoj,
5. září 2001, 16:33:00, Ing. Pavel PaJaSoft Janousek napsal:

> [...]

IPPJ>         Ano, penize je jeden z prostredku rozvoje a pokud dobre sledujete deni,
IPPJ> vite, ze v soucasne dobe se da bez uzardeni rici, ze do Linuxu se ze
IPPJ> vsech smeru pumpuji miliardy (myslite si, ze letos to bude jen o
IPPJ> jednotkach miliard, ja jsem presvedcen o opaku, priznat to vsak asi
IPPJ> nebude lehke, ostatne jak dlouho napr. Boeing uspesne vyvracel jeho
IPPJ> nasazeni Linuxu (ac uz davno to nebyla pravda) - proste Linux je modou
IPPJ> jen nejakou dobu) mesicne (od placeni spravy az po skutecnou podporu
IPPJ> vyvoje).

Tohle je skutečně jen móda (nebo reklama). Ale kolik lidí na linuxu
vydělává? Obávám se, že jich zatím určitě nebude moc. A v našich
podmínkách už vůbec ne a pokud na něčem nevydělávám, nemohu do toho
investovat (je to divné, ale taky musím něco jíst ;-) a nejsem matka
Tereza). A pokud se chci zabývat něčím, do čeho nemohu investovat
peníze, pak to *musí* být dostupné i bez peněz a každého kdo mi to
nabízí pouze za peníze pro mne nemá žádný význam. A pak je v tom
pochopitelně rozpor, který asi nevyřešíme.

Možná se to do budoucna změní, ale zatím je u nás Linux především
(nikoliv výhradně) v rukou těch co na něm *nejsou* existenčně závislí,
tj. akademici a nadšenci.

Martin
--
Program dela to, co programator napsal, ne to co myslel...