samba+smb.conf

dan na feld.cvut.cz dan na feld.cvut.cz
Čtvrtek Září 6 14:51:50 CEST 2001

On Thu, Sep 06, 2001 at 02:33:01PM +0200, Marek Jaros wrote:

> dobrej postreh, toho sem si ani nevsim.
>
> slovo root (koren) ma (mimo jine :)) dva vyznamy ---- privilegovany uzivatel
>                                                  \    s home adresarem /root
>                                                   \
>                                                    `- korenovy adresar '/'
>
> tz. pokud se deklaruje root directory mysli se tim korenovy adresar, v tomto
> konkretnim pripade se samba pta od jakeho adresare ma byt viditelna stromova
> struktura samby. to znama ze pokud zadate 'root directory = /root' samba
> jednak nebude moci mapovat adresare ktere v aresari /root (home roota) ktere
> [...]

No tak tohle se mi zda trochu krkolomne vysvetleni, ale budiz. Proste a
jasne je to adresar do ktereho se samba prepne volanim chroot() hned po
startu demonu.

Pravda je, ze takovehle nastaveni blokuje jednak moznost cokoliv logovat do
/var/log a jednak pripojit jakoukoliv slozku. Dokonce bych moc nedal za to,
ze samba ani nevidi soubory s hesly v /etc/samba a temer jiste nevidi
databaze pro prochazeni site (wins.dat & Co)

Zakladni zasada je, ze kdyz necemu moc nerozumim, tak to nezapinam. Kdybyste
zacal u konfiguraku co byl v distribuci, tak by to chodilo a daly se
postupne zapinat volby az by to vyhnilo. To ma tu vyhodu, ze presne vite,
cim jste to znefunkcnil.

zdravim
dan

 / Dan Ohnesorg                              Dan na ohnesorg.cz \
<  Jinočanská 7                        252 19  Rudná u Prahy  >
 \ tel: +420 311 679679 +420 311 679976 fax: +420 311 679311 /