problemi s dynamickou IP

Michal Vymazal gandalf na mbox.vol.cz
Pátek Září 7 01:10:34 CEST 2001

Pavel Staněk wrote:

>Dobry den,
>mam nasledujici problem s RH7.1:
>mam server pripojeny pres kabelovku- tj s dynamicky pridelovanou IP.
>Kabelovy modem je pripojen na eth1, lokalni sit na eth0.
>No a po urcite dobe se stane ze prestane fungovat maskarada apod. zjistil
>sem z ifconfigu ze na eth1 neni IP, broadcast a netmask.
>Myslel jsem ze je problem s tim ze expirne prideleni IP z dhcp, ale pozdeji
>sem prisel na to ze vypadava pumpd deamon.
>Takze staci  pump -i eth1 a vsechno jede.
>
>Nevite nekdo proc ten deamon vypadne?

> [...]
Ja mam dokonce problemy se STATICKYMI adresami, konkretne se statickou
smerovaci tabulkou. A resim to podobne. Kazdou hodinu musim
"nasimulovat" jedno eth 1:2 s verejnou adresou stroje za timto rozhranim
(jisteze kolize IP adres). Provest z routeru ping -c 7 verejna Ip adresa
na gateway providera -I verejna adresa naseho stroje (uvnitr). Pak
"posunu" IP adresu eth 1:2 o "jednicku" (uz neni kolize adres:-( a onen
"vnitrni" stroj s verejnou IP adresou je opet z Internetu videt. eth1:2
sachuji na routeru. Blbne smerovaci tabulka na routeru. Podezreni mam,
ale zatim je neumim prokazat. Mne to ale pada "pravidelne" tak za 1 a
pul hodiny.
 Pokud tu jeste nekdo dalsi mate podobne troubles, napiste soukrome (at
nerusime konferenci). Mozna to bude rukama, ale rad bych znal pricinu.
Tytez "vysledky" vykazuje "rucne" prelozeny kernel 2.2.19 a kernel
2.4.2-2 z distribuce RH 7.1 CZ.

Michal

--
Michal Vymazal