problemi s dynamickou IP

dan na feld.cvut.cz dan na feld.cvut.cz
Pátek Září 7 08:56:40 CEST 2001

On Thu, Sep 06, 2001 at 11:47:41PM +0200, Pavel Staněk wrote:

> mam nasledujici problem s RH7.1:
> mam server pripojeny pres kabelovku- tj s dynamicky pridelovanou IP.
> Kabelovy modem je pripojen na eth1, lokalni sit na eth0.
> No a po urcite dobe se stane ze prestane fungovat maskarada apod. zjistil
> sem z ifconfigu ze na eth1 neni IP, broadcast a netmask.
> Myslel jsem ze je problem s tim ze expirne prideleni IP z dhcp, ale pozdeji
> sem prisel na to ze vypadava pumpd deamon.
> Takze staci  pump -i eth1 a vsechno jede.
>
> Nevite nekdo proc ten deamon vypadne?

pump neni demon, ktery by nejak zvlast mohl vypadavat. On neni nijak
zodpovedny za komunikaci. Jen za obcasnou reknfiguraci rozhranni.

Jeden zakaznik na mistralu si stezoval, na neco podobneho. U nej to bylo
jeste o neco komplikovanejsi, protoze jsem mu delal firewall, ktery se
restatoval z pump demona po zmene vnejsi IP adresy.

Za tu dobu co jsem si s tim u nej hral se mi nepovedlo nejaky vypadek videt,
ale zjistil jsem, ze pokud pouzivam pumpa, tak nejsem ani za nic schopen
udelat RENEW, proste obnovit adresu. Ackoliv pozadavek se zdal byt v
poradku, DHCP server mi na nej neodpovedel. Kdyz jsem to skusil misto pumpem
dhcpcd demonem, tak se to zdalo byt lepsi. Takze jsem odinstaloval pump,
nechal jsem tam dhcpcd. Je to asi mesic a zakaznik si nestezuje, takze to
bud pomohlo, nebo na me zanevrel ;-)))

zdravim
dan

 / Dan Ohnesorg                              Dan na ohnesorg.cz \
<  Jinočanská 7                        252 19  Rudná u Prahy  >
 \ tel: +420 311 679679 +420 311 679976 fax: +420 311 679311 /