META: Co s MIME v konferenci

Pátek Září 7 11:41:05 CEST 2001

	Prispeji malou troskou do mlyna... (trosku preskladano).

> - vyse popsane transformace modifikuji zpravu, cili PGP/MIME a S/MIME
>         signatury jsou jimi zneplatneny.
> Problem s kryptografickymi podpisy povazuji za okrajovy a neresil bych ho.

	Myslim si, ze z urciteho pohledu je to zanedbatelne - asi ve verejnem
listu nema smysl moc 'hrat' na moznost sifrovani zpravy. Jenze je tu
druhy aspekt, ktery povazuji za dulezity a v nastupujicim elektronickem
case cim dal vice dulezitejsi (cimz nerikam, ze toto musime resit nyni,
jen bych to kategoricky nezahazoval) - a sice to, ze kdyz mail posle
clovek A a neco v nem sdeli, chci mit jistotu, ze to byl skutecne clovek
A, a ze skutecne napsal presne co napsal, resp. ja ctu - o tom je prece
'signovani'. Myslim si, ze vyuziti tohoto se najde v mnoha ohledech,
nejen pro ucely napr. dukazniho rizeni (to mne ted napadlo).

	Do problematiky zpracovani mailu v konferenci nevidim uplne, proto se
tazi:
1. Pokud ucastnik dopis vytvori v ISO8859-2
2. Pokud nedojde po ceste k modifikaci
	je nutne, aby nesedela signace? Nelze 'podepsany' blok nemodifikovat a
vse ostatni (napr. Tip dole) doplnit do mailu tak, aby vse sedelo -
myslim, ze by to nekolik lidi jiz nyni a dalsi (ja se k nim pocitam) v
blizke budoucnosti ocenili. Pokud problem s podpisy je nekde jinde,
staci rici ses blbej, zaznamenal jsem vsak, ze presne na toto si nekteri
stezovali zde v listu.

> - obcas chce nekdo do konference prece jen poslat nejaky ten obrazek
>         nebo HTML soubor
> - povolit image/* casti (asi bych je ale omezil velikosti). Sam ale tomuto
>         kroku nejsem prilis naklonen. Obrazky si kdokoli muze vystavit
>         nekde na webu.

	Ja si myslim, ze urcite (jak velke nevim, ale asi ne zanedbatelne)
procento ucastniku teto konference konferenci sleduje 'textove' =>
propousteni obrazku ci HTML nepovazuji osobne za dobry napad (obrazky
mozna, ale do HTML se da nacpat spousta skodiciho kodu...). Co mi naopak
osobne chybi (skutecne se tato situace stala) je nemoznost zaslani napr.
kratkeho patche - ano, muzu ho vystavit nekde na Webu (to HTML ci
obrazky taky), ale stale existuji lide, kterym k Internetove komunikaci
a ke stesti staci ciste e-mailova adresa - pro zverejneni nejakeho napr.
patche je tedy nutime zridit si napr. na nejake FreeHostingove sluzbe
ucet a naucit je zakladum HTML... Zde bych navrhoval striktne format
tar.gz, ktery je uspesne rozbalitelny na vsech mne znamych platformach.
Samozrejmosti povoleni techto binarnich dat beru nejake rozumne omezeni
(100kB?).

> jeste jeden duvod, a to ten, ze temito filtry se vyrazne redukuje
> mnozstvi spamu v konferenci (spam byva velmi casto posilan jako text/html)

	S timto souhlasim a je s podivem, jak toto pomerne jednoduche pravidlo
je ucinne na mnoha frontach.

> - mozna mene agresivneji provadet prekodovani; napriklad jen
>         Windows-1250 -> ISO 8859-2, ostatni nechat tak, jak to je.

	Jablicka se nepochybne ozvou...;-) - ted vazne, Apple neni tak okrajova
platforma jak se nekdy muze zdat, osobne navrhuji podporu Win1250,
ISO8859-[1|2] a Apple (zadne nevlastnim). Toto prekodovavat, ostatni
nechat byt.

	Preji hezky den.