sendmail a spatna adresa v .procmailrc

dan na feld.cvut.cz dan na feld.cvut.cz
Pátek Září 7 11:18:30 CEST 2001

On Fri, Sep 07, 2001 at 09:44:07AM +0200, David Tok wrote:

> [...]
> FEATURE(`accept_unresolvable_domains')dnl
> a tak se to snazilo poslat. Uzivateli se ale vraceli emaily s nedorucenkou
> a ty se opet byly preposilany na neexistuji smycka ... until velikost
> inboxu = 2GB. Pak se sendmail pustil do roota a posilal tam dopisy o
> nemoznosti zapisu do inboxu inkriminovaneho...
>   Proste hnusna smycka. Chtel bych se zeptat, zda se problem vyresi tim,
> ze jsem ze sendmail.mc (samozrejme pak m4 < sendmail.mc >
> /etc/sendmail.cf) vypustil accept_unresolvable_domains. Pripadne jak se
> tomu branit jinak. (sendmail.cf je jinak original v RedHat7.1, sendmail

Takovyhle problem se vyresi jedine disciplinou uzivatelu a spravne napsanym
.procmairc. Nejhlavnejsi zasada je neposilat dale zpravy pochazejici od mail
demonu a jinych automatu a nebo do nich vkladat nejakou znacku.

Potiz s procmailem je, ze zahodi hlavicky received, takze mail demonum potom
selhava takova ta max hops detection.

Ja treba pouzivam:

:0
* ^To:.*listserv.*
* !^FROM_DAEMON
{
 MAILDIR=$HOME/listserv

 :0 fhw
 | formail -rA "X-Loop: dan na feld.cvut.cz"

 FILE="help.txt"

 :0 ah
 | cat - ./$FILE 2>&1 | $SENDMAIL -oi -t
}

pro automaticke odpovidani lidem, kteri pisi prikazy na adresu jednoho bez
nahrady zruseneho listserveru. help.txt obsahuje vysvetlujici mail.

Co se tyce omezeni velikosti mailboxu, osobne ji povazuji za velmi
nestastnou. Co se tyce DoS utoku, jen ho presmerujete na roota. Spise bych
se primlouval za nejake testy treba z cronu, jestli je dost mista a
informaci pro admina pres pager, ze to ma pripadne nejak resit.

zdravim
dan

 / Dan Ohnesorg                              Dan na ohnesorg.cz \
<  Jinočanská 7                        252 19  Rudná u Prahy  >
 \ tel: +420 311 679679 +420 311 679976 fax: +420 311 679311 /