META: Co s MIME v konferenci

Michal Ludvig mludvig na suse.cz
Pátek Září 7 21:00:30 CEST 2001

Pavel na Janik.cz wrote:

>    > - mozna mene agresivneji provadet prekodovani; napriklad jen
>    > 	Windows-1250 -> ISO 8859-2, ostatni nechat tak, jak to je.
>
> To je velmi ožehavé téma :-) Mnoho lidí tady napsalo, že nikdo snad
> nepotřebuje psát e-mail skládající se např. ze znaků více znakových
> sad. Nevím, jestli s touto feature listserveru má problémy někdo jiný
> než já, ale já jsem prostě zatím nenašel ten správný postup, jak např.
> v této konferenci napsat jméno Tronda Eivinda Glomsroda, jednoho z

Podle me stale neni duvod psat maily ve vice znakovych sadach. Tvoje
problemy by bezezbytku vyresilo UTF8 za jehoz povoleni se zde zasazovalo
jiz mnoho lidi. Pak budeme moci psat preskrtnuta o, libry, eura,
komentare v korejstine, cokoliv. Navic znak euro v ISO-8859-1 neni -
bylo kvuli nemu vymysleno ISO-8859-15 (jestli se nepletu). Proc tedy
nezavest postupne novy standard (treba ISO-8859-16), ktery bude totozny
s ISO-8859-2 + Euro? (nejsem si jist, jestli pozice, ktere vyuziva znak
Euro v I...15 jsou volne v I...2). Nebo na Euro ve sve zankove sade maji
narok jen zapadoevropani?

> Hmm. To nepovažuji za rozumné řešení. Dáváme tím okolnímu světu špatné
> znamení. Mně osobně je to jedno, můj poštovní klient umí podepisovat
> e-maily jak inline tak i PGP/MIME. Ale přijde mi to jako stejný
> princip myšlení jako dosud: "No, vždyť se nic nestane, když to z ISO
> 8859-1 překóduji do ISO 8859-2". Doporučuji to vyřešit současně s
> ostatními problémy.

Verim, ze vzdy bude existovat (neprazdna) mnozina "podporovanych"
kodovani, tedy takovych, ze zprava v nich napsana projde do konference v
nezmenene podobe a tedy bude mit i platny podpis. Sem muze patrit IL1,
IL2, IL15, UTF8 a ASCII7. Je jeste neco jineho v nasich krajich "bezne
pouzivano"?
Pak muze existovat jina mnozina (prikladne CP1250), ze ktere budu
schopen text prekodovat do ISO-Latin2 (pripadne ASCII, "ISO-8859-16",
UTF8, ...), ovsem za cenu, ze prijdu o podpis. V tom pripade doporucuji
podpis uplne odstranit. Je to lepsi nez tam nechat podpis neplatny. V
tomto pripade bych navrhoval poslani mailu autorovi s vysvetlenim, ze
doslo k tomu a tomu a podpis tim padem byl zrusen. Pokud chce
podepisovat, necht pouzije jedno z kodovani a,b,c,d.
V posledni mnozine mohou byt vsechna kodovani, ktera se nevesla jinam a
pokud mail bude obsahovat jen textove casti v tomto kodovani, bude
zahozen (a posle se upozorneni autorovi).

> A když někdo pošle dopis složený z více částí a jedna z nich bude mít
> jinou charset a dopis bude naprosto korektní MIME zpráva, tak ji
> prostě zahodíme?

Pokud bude dopis vyzadovat pouziti vice kodovani, necht je odeslan v
UTF8. Nebo necht brana takovy dopis do UTF8 prekoduje.
Navic si nemyslim, ze vsichni v konferenci maji nainstalovane hebrejske
a thajske fonty, takze takovato zprava bude dost pravdepodobne pro
vetsinu lidi stejne neuzitecna a skoro bych se odvazil tvrdit ze v
drtive vetsine pripadu pujde o spam :-)

> nebudeme moci číslovat poznámky pod čarou

Takhle elegantni poznamky pod carou jsou prima v TeXovych dokumentech,
ale v takovychto [1] zpravach je to ponekud zbytecne. To uz muzeme
rovnou povolit HTML.

[1] takovychto = e-mailovych  <- poznamka pod carou :-)

Tot muj osobni nazor.
Michal Ludvig
--
* SuSE CR, s.r.o     * mludvig na suse.cz
* +420 2 8309 5373   * http://www.suse.cz