jadro 2.4.x a vytizeni praci s diskem

Míla Kuchta mila.kuchta na atlas.cz
Sobota Září 8 11:13:56 CEST 2001

Kamil Toman <ktoman na email.cz> wrote:

> Na serveru se mozna provede driv. Na druhou stranu, pokud jede nejaky
> proces (treba i s nice 5-10), ktery intenzivne pouziva disk (locate apod.),
> tak se s ostatnimi aplikacemi prakticky neda pracovat. Za to IMO tech
> par milisekund nestoji...
>
> Napr. odezva spusteni noveho terminalu trvalo 20s apod.  Rozume se to chova
> tak kdyz ma spousteny program nice 20...

To bude asi tim, ze Unixy (IMHO vcetne Linuxu) nejsou preemptivni vuci
procesum bezicim v rezimu jadra a tak jedina moznost jak usmernit
proces intenzivne pouzivajici disk (ktery ma vetsi prioritu nez
terminal), je jeho velice sporadicke planovani pro beh v uzivatelskem
rezimu a i to nemusi nekdy stacit. Na druhou stranu, zdaleka ne
vsechny systemy typu Unix timto neduhem trpi.

S pozdravem

Mila Kuchta