Jak zmenit v X rozliseni a zaroven virtualni obrazovku

Sobota Září 8 18:23:02 CEST 2001

On Tue, 4 Sep 2001, Zdeněk Böhm wrote:

> ...Takze jsem si rekl, ze pridam dalsi videomod 1024x768, na ktery se
> v pripade tohoto programu prepnu pomoci Ctrl-Alt-+(nechci toto
> rozliseni pouzivat trvale, pismenka jsou pak jako blechy). Problem je
> ten, ze mi ted po startu X-ek nabiha obrazovka v modu 800x600
> "roztazena" za okraje (vidim jen vyrez), kdyz prepnu na 1024x768, tak
> je obraz dotazeny krasne k okrajum.

Zmena rozliseni provadena pomoci Ctrl+Alt+[+-] je neviditelna pro
klienty. Pro ne zustava velikost displeje konstantni. Vas problem by
zrejme resilo neco jineho: window manager, ktery umi udelat
"virtualni" obrazovku, ktera je vetsi, nez skutecny displej, a nejakym
zpusobem se po ni pohybovat (casto tak, ze mysi "narazite" na okraj
obrazovky). To ostatne umi skoro kazdy existujici wm: od fvwm
k Enlightenmentu.