Jak zmenit v X rozliseni a zaroven virtualni obrazovku

Zdeněk Böhm zdenek.bohm na gammarus.cz
Pondělí Září 10 10:04:47 CEST 2001

> Zmena rozliseni provadena pomoci Ctrl+Alt+[+-] je neviditelna pro
> klienty. Pro ne zustava velikost displeje konstantni. Vas problem by
> zrejme resilo neco jineho: window manager, ktery umi udelat
> "virtualni" obrazovku, ktera je vetsi, nez skutecny displej, a nejakym
> zpusobem se po ni pohybovat (casto tak, ze mysi "narazite" na okraj
> obrazovky). To ostatne umi skoro kazdy existujici wm: od fvwm
> k Enlightenmentu.

Ted si ponekud nerozumime. Pouzivam KDE, ktery virtualni obrazovku umi a je
to presne ten efekt, ktereho nechci dosahnout :-)
Jde o to, ze kdyz mam v XF86Config pouze rozliseni 800x600, tak po startu
mam tech 800x600 presne na obrazovce (vidim celou pracovni plochu na
monitoru). Pokud pridam mod 1024x768 (ktery nechci pouzivat trvale), tak po
startu (rozl. 800x600) mam zobrazen pouze vyrez a na zbytek se dostanu onim
narazenim mysi na okraj, cimz se vyrez posune. To je presne to, ceho se chci
zbavit. Kvuli tomu, ze jednou za mesic potrebuju prepnout na 1024x768 nechci
zbytek zivota cumet na vyrez a "jezdit mysi za roh".
Snad se ted vyjadrim srozumitelneji, chci dosahnout nasledujiciho:
Mit rozliseni 800x600 a 1024x768, ale v obou pripadech bez virtualni
obrazovky. Tzn. ze cela prac. plocha je robrazena na monitoru.

S pozdravem Zdenek Bohm