jadro 2.4.x a vytizeni praci s diskem

Míla Kuchta mila.kuchta na atlas.cz
Pondělí Září 10 09:30:12 CEST 2001

Zdravim,

Pavel Kankovsky <peak na argo.troja.mff.cuni.cz> wrote:

> To samozrejme problem ani zdaleka neresi -- v nejlepsim pripade otupuje
> jeho nejvetsi excesy za cenu vyznamneho zhorseni vykonu v jinych
> situacich...coz bude asi ten duvod, proc ten navrh nepadnul na
> urodnou pudu.
>
> Cele je to obecny problem, jak zajistit "spravedlivy" pristup jednotlivych
> procesu k prostredkum. Potiz je hlavne v tom, ze spravedlnost je (v tomto
> kontextu) prilis subjektivni a ten, kdo prostredky rozdeluje (jadro),
> proste nema k dispozici informace, ktere by mu umoznily spolehlive
> [...]

Uznavam, ze spravedlive sdileni strojoveho casu neni nic jednoducheho,
ale problem prece nestoji na tom jestli ma byt nejaky proces (procesy
realneho casu?) na zaklade typu uprednostnen pred ostatnimi. Uplne by
stacilo, kdyby vsechny procesy zadajici systemove zdroje dostali svoji
spravedlivou cast a to se IMHO nedeje. Nechcete nam snad namluvit, ze
na dnesnim beznem hawdwaru nestaci 1/5 vykonu na to aby mohl proces
zapsat na terminal? Ale zkuste si pustit 3x find, locate, nebo jiny
proces hutne pristupujici na disk a budete se divit, ze proste
nezapise. Nerekl bych, ze je to problem round robinu, spise vsak
soucasneho pridelovani priorit.

S pozdravem

Mila Kuchta