jadro 2.4.x a vytizeni praci s diskem

Sobota Září 8 19:20:19 CEST 2001

On Thu, 6 Sep 2001, Zdenek Kabelac wrote:

> Nejsi sam kdo si na tohle stezuji - dokonce ja jsem si osobne postezoval
> Linusovi behem kratky vymene mailu - ale evidentne tento problem
> nehodlaji resit - pritom by momentalne stacila uplna blbost - proste
> rict ze diskova cache smi maximalne zabrat napriklad 50% fyzicke pameti

To samozrejme problem ani zdaleka neresi -- v nejlepsim pripade otupuje
jeho nejvetsi excesy za cenu vyznamneho zhorseni vykonu v jinych
situacich...coz bude asi ten duvod, proc ten navrh nepadnul na
urodnou pudu.

Cele je to obecny problem, jak zajistit "spravedlivy" pristup jednotlivych
procesu k prostredkum. Potiz je hlavne v tom, ze spravedlnost je (v tomto
kontextu) prilis subjektivni a ten, kdo prostredky rozdeluje (jadro),
proste nema k dispozici informace, ktere by mu umoznily spolehlive
rozhodnout, kdo ma v danem okamziku dostat prednost -- napr. odkud se
dozvi, ze proces A je X server, proces B je window manager a proces C
obsluhuje zrovna aktivni okno...a ze uzivatel nejspis zrovna u toho
pocitace sedi misto toho, aby odesel na kafe, takze temhle trem procesum
by melo byt umozneno reagovat promptne i pres to, ze je po jimi obsazene
pameti velka poptavka odjinud?

V praxi se to tedy resi ruznymi, vice ci mene pochybnymi, heuristikami.
Kdyz nejakou *mene* pochybnou vymyslite, tak se mozna setka s vrelejsi
odezvou z vyssich mist.