Bezdiskové stanice

Martin Molhanec Martin.Molhanec na p102.f12.n420.z2.gate.fidonet.cz
Pondělí Září 10 17:11:04 CEST 2001

Hello Jan.

05 Sep 01 21:11, you wrote to all:

 JN> Mám nové poznatky. Poradne jsem prohlédl disketu k sitovce a
 JN> nalezl
 JN> jsem tam soubory RTL pro vytvoreni bootovani do Netware a Winnt. K
 JN> Linuxu nic :-).
 JN> Kde bych sehnal tento image pro Linux?
 JN> Takze uz vim, ze k cemu je tech 32kB na te sitovce...
 JN> Jiz jsem si opatril i board disponujici moznosti bootovat ze site.
 JN> Server snad nastaven. Prozatim zkousim nabootovat do Linuxu.
 JN> Ted uz mi chybi jen ten RTL image do te BootROM.

    Promin, ale mam pocit, ze v tom mas porad trochu zmatek !

    V EPROMCE neni zadna IMAGE !!! V EPROMCE je kod, ktery posle do
site pozadavek na poskytnutu tzv. IMAGE !!! A ta IMAGE je binarni kopie
Tve Bootovaci diskety pro pocitac XY ! Aspon tohle plati pro bootovani
DOSu a WINDOWS a je jedno z ceho remote bootujes !

    Pochop cela vec ma dve casti !

1) Program v BootEPROMCE, kterej se schopen z nejakeho serveru
natahnout BootIMAGE. Napriklad moje BootEPROMKy co mam od LANWORKS
umeji vsechny protokoly a defakto natahnou BootIMAGE z Novella, NT nebo
UNIXu. tenhle programek je bud:

    a) od vyrobce EPROMKY
    b) od treti firmy, napriklad LANWORKS (nez si je koupila 3COM)
    c) nejakej od nekoho, kdo si ho napsal sam (vetsinou nekdo kdo
chtel
       boot z UNIXu a BootEPROMKA od vyrobce to neumela :-)

Kazdopadne Ty si takovej program nenapises (ani ja) a musis ho nekde
sehnat.

2) BootIMAGE coz je soubor umisteny na serveru a pro bootovani DOSu
nebo Windows obsahuje binarni kopii normalni bootovaci diskety !!! A tu
si musis udelat sam.

a) pro DOS je to jednoduche, udelas si normalni Boot disketu pro ten
pocitac s pripojenim dane site a specialnim programkem, dodava ten kdo
Ti dodal BootEPROMku, se z te diskety udela BootIMAGE ! A tan se hodi
na server.

b) pro Windows je to slozitejsi, pokud pouzijes 16bitove drivery je
cesta podobna jako u DOSu, pokud chces 32bitove drivery musis si udelat
bootovaci disketu pro ten pocitac bez pripojeni do site a pak spustit
specialni formu instalace Windows, ktera Ti tu BootIMAGE vygeneruje
taky, ale s jejich NDIS drivery. Potom pochopitelne tu IMAGE hodis taky
na server.

c) pro UNIX, to neznam :-)

Martin