RH7.0,KDevelop,QT,gcc a problem s QThread / thread / configure

BENET benet na email.cz
Středa Září 12 10:56:57 CEST 2001

Dobry den,
potreboval bych radu - mam doma na pocitaci nainstalovany system Red Hat
7.0, KDEvelop, ktery je prilozen u RH7.0, gcc, ktery je rovnez prilozen u
RH7.0 (zatim jsem neupdateoval - zatim mi tento prekladac vyhovoval...),
Free QT (www.trolltech.cz)
nejnovejsi verze (vcera jsem stahoval, ale cislo si nepamatuju...), a
potrebuju nejak rozchodit thread (vlakna..) - v dokumentaci ke QT knihovne
je rada, ze by melo pomoci pri vykonani prikazu "configure" pridani
option "-thread" - no, nepomaha... configure hlasi chybu... A u dokumentace
k KDevelop je pouze o thread zminka, nic o tom, jak je rozchodit.. Jsem si
jist, ze tenhle problem bude vyresen v knize "Programovani pod Linuxem",
nicmene, tu zatim nemam...
    Chybu jsem objevil ne primo u tridy QThread, ale u tridy QMutex, ktera
je ale
distribuovana s tridou QThread (soubor qthread.h). Ke tride QThread jsem se
ani nedostal, a uz cca 3 dny se pokousim vlakna rozchodit... Nevite nekdo,
kde je chyba?

PS: Jestli to pomuze, tak kod vypada cca takto:

#include <qthread.h>

class trida {
public:
    trida() {
        mutex.lock();
        a = b+2;
        mutex.unlock();
    }
private:
    QMutex    mutex;                // zde hlasi chybu, neco jako, ze
neexistuje trida                                                        //
QMutex
    unsigned int        a;
    unsigned int        b;
};

Pokud QMutex deklaruji globalne, prekladac hlasi stejnou chybu:
"syntax error before ;" na radku, kde je napsano "QMutex mutex"

No, uznavam, ze takhle ta trida nevypada, je daleko delsi, ale to dulezite
tam je...

    Diky moc,
BENET