2 IP na jednom dratu

dan na feld.cvut.cz dan na feld.cvut.cz
Středa Září 12 15:49:56 CEST 2001

On Tue, Sep 11, 2001 at 01:40:08PM +0200, Ing. Pavel PaJaSoft Janousek wrote:

> 	Vazeny pane Navratil, domnivam se, ze pan Mazanec rekl uplne neco
> jineho a reagoval na uplne jiny prispevek; pokud z meho prispevku
> vytrhnete vetu bez souvislosti, nepochybne dostanete uplne jinou
> informaci (ovsem vytrhavani a prekrucovani je nam Cechu vlastni, ze?). Z
> meho prispevku jste se mohl napr. dozvedet, ze tento clovik to _chce_
> udelat, ale je __spousta__ dalsich, kteri maji takto __davno__
> registrovany domeny a nikoho to nevzrusuje (a skutecne to funguje).

Sice jsem se do toho nechtel vkladat, ale me osobne tyhle konfigurace
__strasne__ vadi, takze neni pravda, ze to nevadi nikomu. A hned vysvetlim
proc. Provozuju listserver, ktery sice uz neni az tak moc pouzivany a nemuze
se srovnavat s linux.cz, ale presto nejakych tech 16000 mailu masina za den
rozesle.

A co si myslite, ze se stane, kdyz narazim na idiota, ktery nedokaze poslat
do konference dotaz: "Hele lidi, potrebuju sekundarni DNS, nabizim pro
ostatni to same, jsem pripojenej pres IOL a tak bych ho chtel mit treba na
Contactelu". Jeho server neni dostupnej a cela fronta stoji a ceka, nez
sendmaily vytimeoutujou na DNS. Najednou se mnozi demoni, fronta bobtna,
zacinaji se prehazovat poradi prispevku a lide se ptaji, jak je mozne, ze
tohle prislo driv nez tamto a tak podobne, nehlede na to, ze musim
balancovat mezi poctem prispevku, ktere poslu pres jeden sendmail a limity
na pocet otevrenych souboru a podobne. Vsichni co maji tu smulu, ze jsou na
stejnem demonu za problemovou domenou dostavaji prispevky zbytecne se
zpozdenim.

Samozrejme by se to dalo hustit ven necim jinym nez sendmailem, ale zadny
jiny MTA nema tak dokonalou podporu vsech soucasti SMTP protokolu a tak od
sendmailu nechci ustoupit. Nehlede na to, ze na timeout DNS cekaji vsichni
stejne dlouho.

Podle me je ten pozdavek NICu naprosto legitimni a na miste.

zdravim
dan

 / Dan Ohnesorg                              Dan na ohnesorg.cz \
<  Jinočanská 7                        252 19  Rudná u Prahy  >
 \ tel: +420 311 679679 +420 311 679976 fax: +420 311 679311 /