sledovani komunikace po seriovem portu - elektronicka pokladna TEC MA-186-200

BENET rbenet na seznam.cz
Sobota Září 15 11:35:52 CEST 2001

Dobry den,
tento dotaz je ponekud o necem jinem,nez o LINUXu
-dostal jsem pomerne zajimavy ukol:
    -napsat pro jedno DOSovy ucetnictvi program,ktery by dokazal "vkladat"
data z elektronicky pokladny pripojene pres seriovy port do ucetnickych dat
    - pro elektronickou pokladnu existuje sice nejaky program,nicmene,je
natolik zmateny,ze rovnez chteji napsat vlastni program. Ovsem,hlavni
problem je ten,ze pravdepodobne neexistuji manualove stranky, ktere by
popisovaly komunikaci pokladny s pocitacem. Lze nejak softwareove vysledovat
v DOSu komunikaci?
    (moznost, ze mi poslou zdrojovy kod vyrobci je ponekud mlhavy). Prip.
lze tuto komunikaci vysledovat v LINUXu?
    Napada mi moznost sledovani a pokusne odesilani pomoci "ovladacich
programu" nejakych pokusnych dat a reakce pokladny... To by sice slo udelat
v LINUXu, nicmene, program je DOSovy - mozna by slo to spustit pod emulator
DOS, nicmene, nevim, jak bude vypadat komunikace DOSovyho
programu,programove pouzivajici DOSovy primy pristup ke COM pres LINUX -
mate s tim nekdo nejake zkusenosti? (Ptam se driv,nez odrovnam pokladnu
nejakyma datama, ktere treba slouzi k premazani cele pokladny...)

Pokud nahodou nekdo mate zkusenosti (nebo jste prip. programatorem neceho
takove, uvitam napovedu... Jedna se o pokladnu : TEC MA-186-200 (nebo mozna
TEC MA-1450-2 - nejsem si zrovna jistej... - maji dve))

DIKY
BENET