const v C++

Daniel Prynych Daniel.Prynych na hornet.cz
Pondělí Září 17 10:15:56 CEST 2001

Dne út 18. září 2001 08:59 jste napsal(a):

> Ehm, tohle je volovina, sorry!!!
>
> Na co vlastne tu funkci potrebujete? Malinko jsem nahledl do QColor
> knihovny (normalne s grafikou moc nedelam), a myslim, ze jsem nenasel v
> QColor zadnou promennou white... (QColor::white). No, asi ji odnekud zdedi.
Musi se pouzit Qt::white, je samozrejmne dedena.

> Fakt jsem se moc nedival...  Navic, do promenne upsVarScale (nebo jak se
> jmenuje) typu QColor je na zacatku prirazeno nepouzitelne nastaveni. Vy ji
> sice
> inicializujete, nicmene, myslim, ze QColor ma na inicializaci vlastni
> funkce... Mozna prave to se hada... Co treba zkusit misto tohohle napsat:
Konstruktor pro QColor mohu zavolat jak QColor (255,255,255) tak i
QColor(Qt::white);
Vyzkousim to misto z QColor jenom z integer hodnotama.

> static const QColor upsVarScale[10][5] = {{QColor(QColor::white;...},..,} ?
> nebo uplne vynechat white, a napsat to QColor(255,255,255) - vyjadreni bile
> v RGB? (No, mozna je to zase jina funkce, ale mozna ze tohle QColor (nejaka
> pretizena funkce) taky umi... Nebo to alokovat dynamicky?
> Mozna tohle taky nepude... Musi to pole byt constatni?
No nemusi, pokud neni konstatni tak to funguje bezproblemu jak na RH6.1 tak
na RH 7.1. Pokud je konstantni tak pouze na RH 6.1. Jde o to zde jsou
definovany pocatecne hodnoty barev. Ty se pak prekopiruji do pouzivane
tabulky barev. Pocatecni hodnoty jsou nemene, proto jsem je automaticky
udelal jako const.

> Hmm, obcas ani 3 knihy nestaci... Nicmene, doporucuji Jazyky C a C++ podle
> normy ANSI/ISO - Kompletni kapesni pruvodce od Louise, Mejzlika a Viriuse
> - fakt bezvadna kniha
Tu nemam, ale budu hodny na manzelku a ona mi ji treba koupi :-))

Daniel Prynych