Konfigurace SAMBY jako klienta

Michal Fric Michal.Fric na i.cz
Pondělí Září 17 18:05:22 CEST 2001

Jan Svec wrote:

> Dobry den,
>
> chystam se z Linuxove masiny zapisovat na NTFS filesystem na NT4.0
> serveru. Problem je ten, ze vetsina dokumentu, ktere jsem nasel, se zabyva
> konfiguraci SAMBA serveru, coz nepotrebuji. Mel bych proto par otazek, na
> ktere jsem nejak nenasel odpoved.

NT4 delaji PDC? Prectete si soubor DOMAIN_MEMBER.html. Moje distribuce
ho ma v ceste:
/usr/share/doc/samba-2.2.1a/docs/htmldocs/DOMAIN_MEMBER.html
Kdyz ho nenajdete u sebe, tak si stahnete tarball samby kde tento soubor
je.

> 1) Pokud chci pouzit pouze smbmount (resp. smbclient, smbprint), je nutne,
> aby bezeli smbd a nmbd ?
Ne.

> 2) Nemohu prijit na to, jestli se soubor smb.conf vztahuje pouze k
> serveru, nebo i k smbclient (smbmount). Pokud ne, neni mi jasne, kde
> nastavit cryptovana hesla a domenu, do ktere se prihlasuji.

Urcite ho cte, jak muzete snadno zjistit:
[mike na darkstar mike]$ strace -e open smbmount //neco/nekde nekam/ 2>
[mike na darkstar mike]$ grep smb.conf v
open("/etc/samba/smb.conf", O_RDONLY|O_LARGEFILE) = 3

IMHO si to bere prave odtud resp. neco se da nastavit primo na prikazove
radce.

> 3) Pokud se smb.conf vztahuje i k smbmount, da se nekde najit nejaky
> priklad minimalni konfigurace ?

Moje distribuce ma prikladove konfigurace v adresari
/usr/share/doc/samba-2.2.1a/examples/

--
S Pozdravem
Michal Fric