Linux - instalace ve Win98SE ?

Tomas Dudasko dudaskot na nemji.cz
Čtvrtek Září 20 06:03:56 CEST 2001

DD,

> Slysel jsem zkazky o tom jak jsou Windows 95 a zvlast 98 narocne na HW a
> pamet pocitace na rozdil od Linuxu. Po zakoupeni cas. Computer
> zjistuji, ze LIVE EVAL CZ vyzaduje ( silne doporucuje ) 128 MB ( mam 64 )
> a rychle CD ( mam 50x - to by slo ). Rychlost mi silne pripomina
> davna leta,

Na druhou stranu : zkousel jste nekdy spoustet "mene narocne" windows z CD?
Podle
me by pak pro svuj beh sezrali tech prostredku minimalne stejne ne-li vice
nez Linux
a s tou rychlosti by to taky nebylo "super" protoze prece jen je CD o kousek
pomalejsi
medium nez HDD :-))

> ( celkem slusne delky ) toho nemuze strcit vic ?
Je to CELY system vcetne aplikacnich baliku. Kolik ma adresar
Windows+zakladni aplikace?
Proto je to tak "velike".

> Nic ve zlem... :-)
>
> Myslim, ze mnozi zajemci o Linux maji min, nez 64 MB.
> Nez ho vyzkousi, zesedivi, nebo utecou....
> Ale abych by spravedlivy - z toho, co jsem zatim
> videl - docela se libi...
Pokud nebudete poustet nejaky hooodne narocny okenni manager (GNOME, KDE)
ale pouzijete
neco mene narocneho a pritom i pouzitelne pekneho a kvalitne funkcniho
(WindowMaker) tak Vam
pro praci pro kterou Vam staci 64MB ve windows. Me osobne tedy 64 MB ram
nestaci :-)) Ale to je take vec
nazoru a naroku na vykon :-)

> Ohledne partitions, MBR apod.:
> Zlate pravidlo - nepoustet se do nebezpecnych
> operaci, nemam-li k tomu obzvlastni duvod.
Mno nastroje v linuxu jsou dostatecne kvalitni v tom, ze pokud mate svuj
nazor na rozdeleni MBR
ustaleny, pak to rozdeleni provedete snadno. Navic pokud mate pripravenou
jednu partition na instalaci
linuxu, pak jeji prerozdeleni na swap part a native linux part je zalezitost
jednoducha a bezpecna (alespon
me se zatim s ostatnimi part nic nikda nestalo). Jako obcasny uzivatel
Windows vase obavy i chapu, ale nejsou nutne :-).

Preji Vam do prvnich kroku s linuxem mnoho stesti a at se Vam system libi.

Tomas Dudasko
---
Odchozí zpráva neobsahuje viry.