Shaping na stejnem interface

David Rohleder davro na ics.muni.cz
Čtvrtek Září 20 22:26:10 CEST 2001

dtoman na fortech.cz (Dalibor Toman) writes:

> Problem je ten, ze 'lokalni" IPcka se spatne definuji anzto jich je uz hodne
> a z technickych duvodu nebyly pridelovany inteligentne (tedy tak, ze by cele
> ccko bylo za time interfacem eth1 - bohuzel je to rozhazene po kratkych
> subnetach (/30) i po jinych routerech) - jedna se o nekolik stovek subnet.
>
> Kdyby ty adresy byly rozumne prideleny stacilo by v klasickem nastaveni CBQ
> vyjmenovat filtry - aniz by jich bylo neumerne mnoho.

No, tak ja tedy prispeju nametem:

1. kazdy paket se oznaci fwmarkem na patricnem interface

ipchains -i eth1 -m cislo (musi byt na INPUT chainu)

2. ostatni interface oznacuji pakety jinym cislem

ipchains -i eth0 -m nejake_jine_cislo (opet INPUT chain)

3. Pokud jde o tc, tak

tc filter fw  --dalsi_parametry_si_nepamatuji

no a podle cisla fwmark to rozhazu do spravnych front.

Ale psat sem konfiguraci se mi nechce, protoze jsem strasne liny (a
navic jsem to nikdy nedelal).

Pokud se vam to povede, tak sem poslete vysledek. Jsem zvedavy.

Brno, Czech Republic