MySQL, pamet?

Michal Žejdl zejdl na suas.cz
Pátek Září 21 09:03:37 CEST 2001

RiGe wrote:

> V nedavne dobe jsem upgradoval MySQL z verze 3.23.33 na 3.23.41. Avsak nahle
> jsem zjistil druhy den, ze v kritickych okamzicich dne, tedy ve spicce rano
> po 8 hodine a odpoledne od 2 do 4, load disku se pohybuje v rozmezi 20 az
> 60, coz uz je podle me docela dost, protoze sendmail nechce odesilat maily.
> Na stroji je 128MB RAM, bezi zde take Apache, CPU problemy nema, jen ve
> spicce, kdy se MySQL dotazy hojne rozmnozi. Je mozne, ze nova verze MySQL je
> az takhle narocna? Co potom mam delat, upgrade pameti nebo disku?

	IMHO je chyba v sw a ne v hw. Pravě se snažím vyřešit problém, který
vypadá jako ten váš a mám jej na stroji se 4 GB RAM. MySQL není tak
náročné na paměť, aby 128 MB nestačilo. Rady ohledně vyladění paměti
IMHO míří vedle (alespoň v mém případě).
	Já jsem prováděl upgrade z 3.22.32 (RH 6.1) na 3.23.40 (RH 7.1) a mysql
server se počal chovat poněkud zvláštně. Při malém zatížení pracuje
normálně (velmi svižně). Při větším zatížení (a nemusí to být nutně
dotazy na mysql server, stačí i třeba překlad PHP s parametrem -j5 (4
procesory)) se rapidně zpomalí zpracování dotazů - sledováno pomocí tail
-f na <host>.log. Pokud další dotazy nepřicházejí, server to za nějakou
dobu (s velkým load) zchroupe. Pokud pokračuje příval dotazů, server jde
do kolen. Řešením je v takovém případě restart mysql. Podařilo se nám
tyto problémy eliminovat pomocí flush, ale problém se tím nevyřešil
(vyskytuje se pouze méně často).
	Druhý příklad - nezatížený server, 2 procesory 600 MHz, 256 MB paměti.
Test mysql (run-all-tests) trvá něco přes hodinu. Pokud jsem spustil 20
testů souběžně (na 20 databázích, takže by neměly být žádné kolize)
trvalo to 33 dní, než doběhly (až na jeden všechny doběhly až po těch 30
dnech).
	V obou případech makaly pouze procesory; swap ani disky to nebrzdily.
Většinu strojového času přitom baští rodič mysqld (tedy ne vlákna?).
	Balíčky jsem vyráběl z rawhide SRPMS (opravuji convert.cc). Jádra jsem
zkoušel 2.2 i 2.4 se stejným výsledkem.
	IMHO se jedná o problém s vlákny. Chci se prokousat k výsledku skrze
http://www.mysql.com/doc/L/i/Linux.html. Jen je mi divné, že mám takové
problémy sám. Nebo jsme dva? Nebo je nás ještě víc?
--
Ing. Michal Žejdl			e-mail: zejdl na suas.cz
Sokolovská uhelná, a.s.			tel.: +420 168 46-5418