Jak BOOTovat se ZIP250

Petr Kolar Petr.Kolar na vslib.cz
Pondělí Září 24 08:45:38 CEST 2001

Radek Hnilica <radek na hnilica.cz> wrote:
> [...]
> ZIP250.  Je v provedeni ATAPI pro pripojeni na IDE radic.
> Chci ji pouzit misto diskety k zavadeni operacniho systemu.
>
> Nicmene v routeru jenz mam ted vedle sebe (tedy ne tady, ale v praci)
> nejsem schopen z teto nabootovat.  Tedy ne ze by ten router nechtel,
> DOS i NT ma snahu a bootuje.  Nicmene Linux nabootovat nechce.
>
> Konkretne mi bootovani chcipne bud na LI, nebo pri jinem nastaveni
> v biosu na L 80 80 80 ...
> Ani nevim co bych k tomu jeste dopsal.  Snad, bootovaci zipka
> je sformatovana jako disk s jednou partition a to hdc1.

Problem by mohl byt v tom, ze (asi) BIOS nekterych pocitacu "aby usnadnil
uzivatelum praci" zastira, ze filesystem na ZIPce ma stejny format jako
na hard disku (master boot sektor + oddily, ktere uz maji strukturu jako
filesystem na diskete) a umoznuje videt pouze obsah oddilu (bez MBR).
V nekterych BIOSech si lze vybrat, jinde je to natvrdo. Kupodivu tohle
zastirani neni odstraneno ani linuxovym jadrem (moc by mne zajimalo, jak
je to udelano, a cloveku, ktery to vymyslel, bych podekoval stejne vrele
jako tomu nemcourovi, co na klavesnici prehodil z a y - ale to uz jsem
dost odbocil).

Pokud se prenese ZIPka mezi pocitaci, ktere to maji nastavene ruzne,
nebudou souhlasit absolutni adresy sektoru dalsi casti LILO a jadra
nastavene prikazem lilo, a samozrejme nepujde nabootovat.

Problem muze byt i v jinak odlisnem chapani geometrie ZIP disku.

> jo v disk jsem jsete uvadel parametr bios=0.

Tohle zase zalezi na tom, jestli je ZIP mechanika (na cilovem pocitaci,
pokud to ZIP medium prenasite) povazovana za disketu (pak by bios=0 bylo
dobre) nebo za pevny disk (pak by melo byt bios=0x80). Pokud se BIOS
shodne s Linuxem, jak jsou ocislovane disky, tak je parametr BIOS zbytecny
(a jeho spatna hodnota znemozni boot). S parametrem bios= bych zkusil
zaexperimentovat nejdriv.

   S pozdravem
--
                          ***  Petr Kolar  ***
             Phone: +420-48-535-2371   Fax: +420-48-535-2229