sledovani linky

Martin Pustka Martin.Pustka na puma.vsb.cz
Pondělí Září 24 12:17:22 CEST 2001

> mam spojene dva linuxove servery modemovou pevnou linkou a rad bych ji
> nejakym snadnym zpusobem monitoroval. To znamena, pokud ta linka spadne,
> tak aby treba poslal mail na....
>
> Napadlo me delat to pres ping, v cronu kazdych cca 5 minut pingnout z
> jednoho na druhy a pokud bude ping negativni, tak poslat mail...ale nejak
> mi neni jasne, jak to provest, chtel jsem zpracovavat vystup pingu a pak
> rozhodovat (if then), ale to mi prijde zbytecne slozite, neni nejake snadne
> jednoradkove reseni, nejsem moc zkuseny programator :-(.
>
> Jan Povolny

Pokud staci takove reseni a netreba zadne sofistikovane, tak proc ne.
Staci ping a osetrit jeho navratovy kod.

Jinak existuje spousta programu, ktere umi testovat dostupnost systemu i
sluzeb a nejsou uplne blbe (NetSaint, BigBrother, ...). Ale nevim, jestli
to neni pro Vas pripad az zbytecne dobre - to si rozhodnete sam ;-).

Martin Pustka