sledovani linky

Jan Povolny povolnyj na panelak-net.cz
Pondělí Září 24 10:09:33 CEST 2001

Dobry den,

mam spojene dva linuxove servery modemovou pevnou linkou a rad bych ji
nejakym snadnym zpusobem monitoroval. To znamena, pokud ta linka spadne,
tak aby treba poslal mail na....

Napadlo me delat to pres ping, v cronu kazdych cca 5 minut pingnout z
jednoho na druhy a pokud bude ping negativni, tak poslat mail...ale nejak
mi neni jasne, jak to provest, chtel jsem zpracovavat vystup pingu a pak
rozhodovat (if then), ale to mi prijde zbytecne slozite, neni nejake snadne
jednoradkove reseni, nejsem moc zkuseny programator :-(.

Predem dekuji za jakekoliv nakopnuti
Jan Povolny

p.s. Priznavam, je to lenost, vymyslim dal, ale mel jsem pocit, ze to jde
udelat snadno, treba uz to nekdo z vas ma hotove...nechtel bych delat
zbytecnou praci.