Re: korektni shutdown ATX tlačítkem

Martin Mokry martin.mokry na millennium000.sk
Úterý Září 25 16:36:40 CEST 2001

> Dival jsem se, ale prece jen mi to nestaci. Dival jsem se do man k apmd,
> ale tam o vypinani pres tlacitko nic neni. Zkousel jsem prohledavat
cz.comp.linux
> (na www.linux.cz/...), ale tam jsem nic rozumneho nenasel, na
> www.debian.cz je sice archiv konference, alle neni tam vyhledavani
> (nenasel jsem).
>
> Pokud by jsi vystoural jeste nejake info, budu moc vdecny, tento problem
> mne dost trapi, protoze mam na starosti par pocitacu na kterych bezi dual
> Lin/Win a lidi co pouzivaj Win nechteji respektovat zpusob vypinani
> [...]
Napadla ma (ani neviem ako) takato myslienka, ktora by mozno pomohla:
Power tlacitko sa da mapovat, ale BIOS byva spraveny tak ze ak je tam vola 5
second delay alebo nieco podobne, tak tlacitko posiela signal OS, ale ak ho
drzim 5+ sekund tak tvrdo vypne komp (aj ked OS signal spracoval).
Riesenie:
    - Nastavit BIOS na zapinanie klavesnicou (alebo Passwordom pre vacsiu
security)
    - Nastavit BIOS na automaticky PowerOn po vypadku napajania
    - Nastavit BIOS na ignoraciu tlacitka RESET (nove to maju) alebo
hardwarovo ho odpojit
    - Odpojit hardwarovo power tlacitko
Vysledok:
    - Windowzaci nebudu moct komp surovo vypnut/resetnut ale budu musiet
pouzit windowzacke CTRL+ALT+DEL
Doplnky: :-)
    - Spravit nastroj na stlacanie CTRL+ALT+DEL - videl som taky fajny
obrazok na funny.sk ci kde, takto nejako vyzeral:

                         |  R  |
                         |  U  |
                         |  C  |
                         |  K  |
                         |  A  |
                         |     |
||       ||                                         ||
CTRL     ALT                                        DEL

Ak je AA obrazok rozhadzany, skuste pouzit fixed size font :)

--
Martin Mokry
internet developer

. Millennium 000, spol. s r.o.
. komplexne internetove riesenia
. Sladkovicova 7
. 811 06 Bratislava 1
.
. telefon: +421 2 5443 0494
. fax: +421 2 5443 0489
. e-mail: martin.mokry na millennium000.sk