SYN Flood

David Rohleder davro na ics.muni.cz
Středa Září 26 11:04:48 CEST 2001

milan.kerslager na spsselib.hiedu.cz (Milan Kerslager) writes:

> Spise jde o to, ze podle zkusenosti z akademicke site (linky 10Mbps,
> 100Mbps, 2.5 Gbps) nema cenu se zabyvat nejakymi SYN datagramy nebo

Ono to na tech 2.5 Gbps ani nejde, protoze ty zdechliny co to routuji
(nebo spise switchuji) neumi access-listy na interface :-) A navic by
to ani neutahly.

> scannovanim (stejne to delaji skripty na hacknutych masinach - tedy pokud
> nechcete svuj cas utracet na hlidani cizich stroju). Lepsi je se zabyvat
> tim, co skrz firewall skutecne projde (resp. prochazi).
>
> Stejne tak nema smysl sledovat SYNy na WWW server, dokud nezacne byt
> pretizeny. Je to jen ztrata casu. Lepsi je se pripravit na pripadny DoS
> utok a mit po ruce nastroje na jeho uspesne odvraceni (a reportovani -
> samozrejme).

No sledovat SYNy na nejaky server mi pripadne pomerne rozumne, alespon
pak mam priznak toho, ze se opravdu jedna o SYN utok, kdyz dojde k
vyraznemu zvetseni poctu techto paketu.

Stejne tak je rozumne sledovat pocet polootevrenych spojeni (dusledek
SYN utoku), atd.

Brno, Czech Republic