SYN Flood

Středa Září 26 13:17:38 CEST 2001

On 26 Sep 2001, David Rohleder wrote:

> Ono to na tech 2.5 Gbps ani nejde, protoze ty zdechliny co to routuji
> (nebo spise switchuji) neumi access-listy na interface :-) A navic by
> to ani neutahly.

Hm, tady na TU Liberec je Cisco 12000 Gigabit Switch Router a myslim, ze
to neni az takova vykopavka :-)

> No sledovat SYNy na nejaky server mi pripadne pomerne rozumne, alespon
> pak mam priznak toho, ze se opravdu jedna o SYN utok, kdyz dojde k
> vyraznemu zvetseni poctu techto paketu.
>
> Stejne tak je rozumne sledovat pocet polootevrenych spojeni (dusledek
> SYN utoku), atd.

To vypada na profesionalni reseni... :-) Jenze kdyz jim nekdo tu 64kbs
linku zacpe, tak jim je sledovani stejne na nic, leda ze by meli domluvu s
providerem nebo u nej aspon vlastni router (takze to vlasne stejne jen
zase jen krizove reseni, ale na to jsou nastroje a admin by do tho musel
cumet cely den). Ale to by pak meli penize i na inteligentnejsi firewall.
Uz od zacatku to nevypadalo na krizovy pripad, protoze logovat uplne
vsechno neni zadna sranda...

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz