Jak BOOTovat se ZIP250

Radek Hnilica radek na hnilica.cz
Středa Září 26 15:16:32 CEST 2001

> mas nastavenou boot partition jako aktivni ?

/dev/hdc1 je aktivni, tedy bootovaci

> Skoda penez, elegantnejsi a hlavne spolehlivejsi pro router je
> LRP na http://www.linuxrouter.org na CompactFlash / IDE z
> http://linux.mikroservis.cz/cf.html

LRP neresi cely muj problem.
Na kolik by mne prislo reseni s CF.  Montaz + redukce + CF.
Pozadovana kapacita 100-200MB

> Hmm... tak nam sem dejte lilo.conf....

Prikladam lilo.conf

# /etc/lilo.conf

boot=/dev/hdc
disk=/dev/hdc bios=0
root=/dev/hdc1
# compact
install=/boot/boot.b

map=/boot/map

delay=20

vga=normal

default=Linux

image=/vmlinuz
	label=Linux
	read-only
#	restricted
#	alias=1

image=/vmlinuz.old
	label=LinuxOLD
	read-only
	optional
#	restricted
#	alias=2
# EOF

ten bios=0 jsem vycetl z bootovani z LS120

> spis bych zkusil neco jako:

> disk=/dev/hdc
> 	bios=0x80

> (pokud je to jediny disk, ktery bios najde, pripadne 0x81, pokud je druhy..)

> podobne vypisy jsem dostaval, kdyz jsme meli disk, ktery nebyl sto
> se nechat zapojit jako primarni, jako sekundarni jel OK. Lilo
> z nej neumelo nabootovat. Byla to starsi verze z Potata. Novejsi
> jsem nezpousel.

> Ta hlaska co lilo vydava myslim odpovida tomu, ze nemuze najit spravnou
> geometrii disku.

V geometrii neni problem, lilo ji detekuje v instalacnim pocitaci spravne
a zkousel jem mu ji i vnucovat na tvrdo.  Druhy comp ale nenabootuje

> Nakonec jsem to vyresil tak, ze jsem tam dal grub, ktery ani nepipne
> a nabootuje. Rekl bych, ze je to podobny problem.

taky jsem o tom premyslel, ale asi to nepujde, nekde na webu jsem videl
cast komunikace vyvojaru co vsechno se musi napsat aby grub bootoval
se zipky.  z toho jsem si odvodil, ze dokud to nenapisou, tak to ungovat
nebude.

> Problem by mohl byt v tom, ze (asi) BIOS nekterych pocitacu "aby usnadnil
> uzivatelum praci" zastira, ze filesystem na ZIPce ma stejny format jako
> na hard disku (master boot sektor + oddily, ktere uz maji strukturu jako
> filesystem na diskete) a umoznuje videt pouze obsah oddilu (bez MBR).
> V nekterych BIOSech si lze vybrat, jinde je to natvrdo. Kupodivu tohle
> zastirani neni odstraneno ani linuxovym jadrem (moc by mne zajimalo, jak
> je to udelano, a cloveku, ktery to vymyslel, bych podekoval stejne vrele
> jako tomu nemcourovi, co na klavesnici prehodil z a y - ale to uz jsem
> [...]

To je problem toho prostredniho jumperu a maskovani prvnich bloku.
Ten jumper nemam pro jistotu nikde osazen a vsechny zipky mam jako
master non FD.

> Pokud se prenese ZIPka mezi pocitaci, ktere to maji nastavene ruzne,
> nebudou souhlasit absolutni adresy sektoru dalsi casti LILO a jadra
> nastavene prikazem lilo, a samozrejme nepujde nabootovat.

Mechaniky jsou najumeprovane identicky.  Obe jsou pripojeny jako
Secondary Master

> [...]

> dobre) nebo za pevny disk (pak by melo byt bios=0x80). Pokud se BIOS
> shodne s Linuxem, jak jsou ocislovane disky, tak je parametr BIOS zbytecny
> (a jeho spatna hodnota znemozni boot). S parametrem bios= bych zkusil
> zaexperimentovat nejdriv.

> No nevim, jak je to s 250, ale na stovce je pry nejaky swich (asi ten
> prostredni), ktery zpusobuje, ze neni videt MasterBoot (je-li to ono)
> Projevovalo se to tim, ze jednou si zipku bootoval jako hda nebo hda4. Uz
> je to delsi cas, tak jestli jsem se spletl, tak me nekamenuj.

Vyz vyse.  A neschova se jen master boot ale je toho vic.

Pocitac ve kterem mi bootovani ze zipky funguje a kde jsem ji vytvarel
je DELL OptiPlex GX1.  Je nastaven v BIOSu takto
Bootup Sequence:  ATAPI Zip Drive A:, Diskette Drive A:, HardDisk Drive C:
Disketta Drive A:	3.5
Use Zip as A or B:	On
Primary Drive 0:	EIDE 20520
Primary Drive 1:	Bootable Zip drive

Pocitac ktery namuzu nabootovat je PowerEdge 350
V BIOSu jsem zkousel ruzna nastaveni
na ARMD FDD to hlasi Invalid Boot Diskette
na ARMD HDD zase MBR 1FA
toto dela pri nastaveni
disk /dev/hdc bios=0x81 i 0x80

pri disk /dev/hdc bios=0