skript (asi v bashi)

Robert Vojta vojta na pharocom.net
Středa Září 26 23:36:23 CEST 2001

> mam adresar a v nem hromadu podadresaru a potrebuju je vsechny projit a pri
> nalezeni souboru s priponou m4 potrebuju provest prikaz:

 `man find`  ->  find -name *.m4

<loser na nb~/test>$find -name *.m4
./a/ahoj.m4
./c/b.m4
<loser na nb~/test>$

> m4 soubor.m4 > soubor.html

 `man sed`  ->  s/^(.*)\.m4$/\1.html/

<loser na nb~>$echo soubor.m4 | sed 's/^\(.*\)\.m4$/\1.html/'
soubor.html
<loser na nb~>$

  a pak se jeste podivejte do manualove stranky k programu 'find' na
parametr -exec, tzn. pro kazdy takto nalezeny soubor spusti nejaky
program/skript kde {} nahradi nazvem toho souboru. Napriklad ...

<loser na nb~/test>$find -name *.m4 -exec echo "Soubor: {}" \;
Soubor: ./a/ahoj.m4
Soubor: ./c/b.m4
<loser na nb~/test>$

  Za domaci ukol si to spojte at si taky trochu popremyslite.

> pritom nevim, jak se bude ten soubor jmenovat,

  Vite, bude se jmenovat vzdycky ^(.*)\.m4$

> Vim, ze je to RTFM dotaz,
> ale bohuzel ted nemam cas, abych si prekladal manual k bashi a ucil se
> programovat (zvladam akorat php :)

  Spis k placi nez smichu, ne? Co na tom chcete programovat? Pokud explicitne
uvedete, ze jste se o to vubec nepokusil a hajite se tim, ze nemate cas, tak
se asi dost tezko neco dozvite. Pokud to tak je, zaplatte si nekoho kdo Vam
to udela.

> pro Vas to bude hracka a me by to zabralo spoustu casu, ktery ted momentalne
> nemam.

  Vsichni ostatni ho maji strasne moc a urcite ho vyuzivaji na pomoc
nekomu, kdo si neni ani schopen precist manual k bashi a jeste to explicitne
uvede.

> Nerikejte mi, ze se nic nenaucim, kdyz dostanu hotovy skript, to vim
> taky, ale vazne nestiham :)

  Tohle je docela typicka vymluva nekoho, kdo na to cas ma, ale neni schopen
na to prijit sam. <grin> [ pokud clovek nestiha, tak se moc nesmeje, za to
vy jste docela vysmatej ]

S pozdravem,
                                                            --Robert V0jta

--
    Robert Vojta <vojta at {pharocom.net - work | v0jta.net - private}>
          GPG: ID 1024D/A0CB7953            http://www.v0jta.net/