presun na letni cas

Michal Kubecek mike na oksoftware.cz
Úterý Duben 2 10:23:01 CEST 2002

On Tue, Apr 02, 2002 at 09:46:33AM +0200, Ondra Tomecka wrote:

> nevite nekdo jak zaridit, aby se mi cas prepnul na letni a zustal tam?
> Nekolik linuxu se mi bez probemu prepnulo a v pohode bezi s letnim casem,
> ale muj notebook s RH7.2 (jadro 2.4.18ac3) mi tvrdosijne zustava na zimnim
> case, a kdyz cas presunu rucne (date -s) tak se za chvili zas vrati zpet.
> Zadnou synchronizaci casu nepouzivam. Dokonce jsem na to chtel vyzrat tak,
> ze presunu cas o 2 hodiny dopredu a on jak se vrati o hodinu tak to bude
> konecne spravne, ale ten mizera me prokouknul a vratil cas o dve hodiny a
> mam zase o hodinu zpatky :(
> [...]

Samo od sebe se to určitě nestane. Pokud se po nastavení čas opravdu
změní na správný a po chvíli zase zpátky, pak bude nějaká synchronizace
(nejspíš s hodinami na desce) nastavena. Zkuste se podívat do cron
tabulky (pozor, na Redhatu je jich víc :-(), jestli tam není nějaké
periodické volání 'hwclock -s'. Další možnost je špatně nastavená zóna
(má být Europe/Prague), případně nastavení, jestli hodiny na desce běží
v GMT nebo v lokálním čase. A konečně je tu možnost, že máte špatně
datum :-).

                                                          Michal Kubeček