CBQ pro urcite porty - omezeni smtp a pop3

Pavol Zibrita zibrita na kopernik.cc.fmph.uniba.sk
Čtvrtek Duben 4 13:49:42 CEST 2002

On Wed, 3 Apr 2002, David Trcka wrote:

> Tak na to jsem uprimne zvedavy. Zkousel jsem to totiz a nejsem moc
> spokojeny s chovanim. Uvedu priklad. Udelal jsem si zkusebne (uvedu
> zjednodusene a schematicky):
>
> eth0: --+-- trida1 64k
>          -- trida2 128k -+- trida3 64k
>                           - trida4 64k
>
> trida3 a trida4 jsou sdilene v ramci tridy2
>
> Kdyz jsem poustel provoz pouze do jedne z trid 1,3,4, dosahl jsem presne
> tu rychlost, ktera je nastavena (+- par procent).
> Kdyz jsem poustel provoz do 3 a 4 soucasne, dosahl jsem v obou rychlosti,
> [...]

Musim priznat, ze konkretne toto este nemam odskusane :|, kazdopande som
toskusal zatial len na jednoduchych prikladoch a moc sa to nechovalo podla
mojho gusta. Zistil som, ze dost zavazi ako sa nastavi burst (kedze som to
skusal na 100Mbit sietovke downlaodovat subor http a ftp.. , robilo to
vseliake divi..). Kazdopadne, HTB
pre mna vyzera aj tak realnejsie riesenie nez CBQ koli tej wlanke, ako som
spominal, tam CBQ uplne zlyhava, aj na tych najjednoduchsich
nastaveniach...

btw, neslo by to predsa nejakou takouto architekturov?:

INET ------ eth0 router1 eht1 -------- uzivatelia
		  eth3

		  eht0
		 shaper