CBQ pro urcite porty - omezeni smtp a pop3

Pátek Duben 12 11:35:11 CEST 2002

On Wed, 10 Apr 2002, Ing. Pavel PaJaSoft Janousek wrote:

> 	Bohuzel udelat korektni statistiku only TCP bez vnejsich vlivu (OS, HW
> apod.) je laboratorni vyzkum, na ktery ja nemam (nedostanu) prostredky
> ani finance...:-(

Tak to je tezke. Ale prenos 90 Mb/s dat po 100 Mb/s ethernetu jsem overil
experimentalne.

> 	Vas archaicky modem to IMHO dost dobre nezvladne, protoze tech rtt
> 100ms je opravdu hoooodne optimisticka hodnota. Nevim jak Vy, ale ja
> kdyz jsem provozoval urcite analogove pevne linky (19200, 28800, 33600
> apod.), tak i ping pri naprosto nezatizene lince pri tomto P-to-P spoji
> narostl minimalne o 250ms => uz jsme na 2.5 nasobku => 19200 * 2.5 =
> 48000, coz diky kvalitam dnesnich ustreden Ceskeho telecomu nezvladnou
> casto ani nejmodernejsi modemy.

Podle teto logiky by se zvetsovanim latence melo rust mnozstvi prenesenych
dat. Neni to nahodou presne naopak? Pro komunikaci typu "ping-pong" (kdyz
neco dostanu, tak na to odpovim) se ta latence zapocitava *v prevracene
hodnote* (proto byl puvodni vypocet 20*2*60...2*60 za mnozstvi dat
vc. hlavicek a 20 = 1s/50ms)! Cili nikoli 19200 * 2.5, ale
19200 / 2.5 = 7680! Vtip je v tom, ze "ping-pong" (coz je sice hruby, ale
ne uplne spatny model ruznych druhu interaktivni komunikace) stravi na
lince (zvlaste takove, co ma vetsi latenci -- v porovnani se sirkou
pasma) mnoho casu cekanim na to, nez data doleti tam a zase zpatky, takze
tu linku nedokaze dostatecne vytizit.

[o mereni poctu serveru nedostupnych s ECN]
> 	Problem je, ze toto mozna neni pravda - jednotka mereni byla skutecne
> webserver nebo webserverova masinka? Ja osobne bych rekl, ze se jednalo
> o masinku => web serveru bylo nesrovnatelne vice (nesrovnatelne = vice
> nez o rad za beznych podminek) - blizsi podrobnosti vyzkumu by nebyly?

Jednotkou byla asi IP adresa. Odkaz na ty udaje se da najit v tom
RFC 3168.

[o zkouseni spojeni bez ECN, kdyz to s ECN nefunguje]
> 	Jadro 2.4. to nedela(lo)? Proc byly zdroje nedostupne? Nevim, tazi
> se....

Pokud vim, tak to nedela(lo), a proto nedokazalo pri zapnutem ECN
komunikovat, pokud se do toho pripletl nejaky z tech zminovanych
iniciativnich blbcu. Ted kdyz na to koukam, tak to vypada, ze nekdy
pri retransmitech ECN vypne, ale nerekl bych, ze to resi problem
s navazovanim spojeni -- zvlaste, kdyz je s ECN aktivne odmitnuto
(RST). Na druhou stranu se nedivim, ze to tam jeste nikdo nepridal,
protoze je to uz dost velky gulas. :)