Problemy se sound serverem

Pátek Duben 5 12:38:08 CEST 2002

On Wed, 27 Mar 2002, Zbynek Houska wrote:

> Zdravim,
>
> co by bezny uzivatel mam problemy se zvukem. Karta je dobre nastavena a zvuk
> bezi kdyz jsem zalogovany jako root.
> Pokud jsem bezny uzivatel tak dostanu tuhle hlasku:
>
> Error while initializing the sound driver:
> device /dev/dsp can't be opened  ( Permission denied)

Uzivatel prihlaseny z konzole ma obvykle nadbytecna prava, viz:

/etc/security/console.perms

To resi problem toho, ze nekdo prihlaseny pres sit mi "zabuci" na
pocitaci, u nehoz sedim (tj. prehraje mi nejaky zvuk), coz se v pripade
clenstvi ve skupine a sdileni pocitace muze snadno stat.

--
                        Milan Keršláger
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz