CBQ pro urcite porty - omezeni smtp a pop3

Pondělí Duben 8 08:45:03 CEST 2002

Pavel Kankovsky wrote:

> [...]
> tvrzeni na urovni, ze po silnici jezdi polovina skodovek. Muze to byt
> pravda, ale casto take neni.
>
> Na lince plne zatizene TCP vetsinou chodi ramce o maximalni mozne
> velikosti. Ethernetovy ramec ma max. nejakych 1514 bajtu, vsechny hlavicky
> (eth + IP + TCP) dohromady maji normalne neco kolem 60 bajtu (rozhodne
> podstatne mene nez 100), cili zbyva nejakych 1450 bajtu na data (coz je
> mimochodem hodnota, kterou to casto dosahuje i pri komunikaci se
> vzdalenymi sitemi, protoze vetsina pouzivanych linek ma MTU aspon tak
> velke jako ethernet). 60 je pouze neco pres 4 % z 1450!

	Nazyvejte si to jak chcete, praktickym faktem je skutecnost, ze na
Ethernetu nema TCP pouze nejakych +-5% rezii...

> Na druhou stranu muze byt overhead i > 100 %, napr. pri interaktivnim
> spojeni, ktere posila spoustu malych kousku dat, ale takovym pouzivanim
> se malokdy podari linku dost zatizit.

	??? Pokud se bavime o linkach velikosti max. desitek kbps, verte, ze to
jde slusne, bohuzel jsme v komercnim svete, akademici to zrejme jiz vidi
jinak...'-)

> A ICMP je pochopitelne take zabalene do IP. Nekdy by neskodilo se trochu
> seznamit s tim, co to vlastne po te siti chodi...zvlaste kdyz o tom pak
> clovek chce poucovat ostatni. ;)

	Kde jsem psal, ze ICMP neni zabalen do IP? To 'solo' jsem myslel ve
smyslu rezie, tedy ze se neda zahrnovat do toho procentuelniho
overheadu...

> Jmenuje se to ECN = Explicit Congestion Notification. A neni pravda, ze se
> to nedostane pres zadny uzel, co ECN neumi. Dokonce je to cele vymysleno
> tak, aby to primerene dobre fungovalo i s uzly, co ECN nepodporuji.

	V tom pripade jsem zrejme cetl spatne narky spousty uzivatelu, co
zacali zkouset jadra rady 2.4., ECN si aktivne zapnuli a pak jim vice
jak polovina Internetu nefungovala (neverim, ze je to diky zahazovani
'divnych' packetu)...

> Ale napada mne, proc jadro neudela to, ze kdyz nedostane odpoved na
> pozadavek s ECN, tak to oportunisticky zkusi i bez ECN.

	Ja bych se spise otazal, proc neni tato technika spojena prave se
shapingem?