Ktery emulator prostredi Windows doporucite?

Milos Cihak - CTECH cihak na ctech.cz
Čtvrtek Duben 11 01:31:51 CEST 2002

> jsem nucen spoustet nektere aplikace Windows (W32) pod Linuxem (prosim
> nekomentovat ;))) Doporucite mi z vasi vlastnich zkusenosti vhodna
> reseni
> (Win4lin apod.)?
> Pozadavky:
> 1. chci pracovat v Lotus Notes Client 5.x a vyssi
> 2. chci pracovat v MS Word 97
> 3. emulator by mel umet spoustet dalsi bezne aplikace PowerPoint,
> Excel,
> Outlook apod. a mel by mit partnery pro podporu v CR

-Zkousel jsem jak VMWARE tak WIN4LIN obe reseni chodi dobre vmware je plne
virtualni masina a chodi v ni snad uplne vse.
-Hlavne se tam daji nainstalovat vsechny windows na ktery si vzpomenete.
(instalace jednoducha)
-Na win4lin jedou pouze 95 a 98 pokud se nepletu.
-Obe reseni jsem testoval na notebooku HP Omnibook 6100 1.13Ghz 256MB RAM a
ani v jednom jsem bohuzel nerozebehnul full screen mode a infraport.(mozna
vice pameti by neuskodilo)
Duvod proc jsem to zkousel byl test CADovych aplikaci a 3d aplikaci a
renderingu. Mel jsem predstavu ze az se mi to vse podari rozchodit tak
poridime nejaky vykonny server
a na nem tech virt. stanic pustime nekolik - pracovnici do nich budou
pristupovat pres terminal a tim ze bude vse na jednom stroji (zadne tahani
velkych dat po siti) tak se cela prace znacne urychli a odpadne to vecne
preinstalovani windows atd. Cele to ale zkoncilo na podpore OpenGL bez ktere
se ve vetsine 3D aplikaci dela spatne - takze jsme vse zavrhli. Bylo by to
asi dobre tak pro nejake pcfandove aplikace (nebo jiny ucetnictvi) ktere
tahaji stovky souboru po siti tam a zpet.
-Kazdopadne takovy autocad je ve win4lin snad vykonejsi nez primo ve win98
-vykonejsi a asi i stabilnejsi se mi zda win4lin - ty win98 jsou na tom
neuveritelne stabilni asi je to tou linuxovou spravou pameti skoda ze mi
nefrci ten full screen mode a to openGL. vmware se defaultne instaluje do
image a ten se mi obcas zhroutil a uz jsem s tim nic neudelal, je mozny ho
instalovat i na samostatnou partition ale to jsem nezkousel
-rekl bych ze pro nejaky vyvoj a laborovani je lepsi vmware (neni problem
aby tech stanic bezelo vic a snad je to i primarne urcene pro vyvojare)
a pro vase pouziti win4lin  - nevim ovsem jak je to s Lotusem (myslim ze ale
nebude problem)

Nevim zda jsem pomohl, ale tohle jsou mi zkusenosti
S pozdravem Milos Cihak

---
Odchozí zpráva neobsahuje viry.
Verze: 6.0.345 / Virová báze: 193 - datum vydání: 10. 4. 2002