Wine: Opět čeština a lokalizace

Oak Oak.brno na seznam.cz
Čtvrtek Duben 11 16:18:48 CEST 2002

Proč čeština?
-------------
Pro mě je zásadní: Slovník + oblíbený textový editor.

keyboard.c
----------
Dokumentace Wine obsahuje kompletní návod na přidání
znakové sady, a dokonce i 2 předefinované znakové sady
pro qwerty češkou klávesnici. Problém je, jak ji zpro-
voznit - o tom už manuál nic neříká. Jaksi se dá vytušit,
že by to Wine měl umět sám při konfiguraci, ale u mě
to nefunguje. Místo žádaných znaků diakritiky a spec.
znaků se objevuje výhradně '+' nebo systémový zvuk chyby.
Z výpisu v konzoli při spuštění Wine je zřejmé, že
je nastavena defaultně US standartní klávesnice.

Zkusil jsem proto zaměnit znaky rozložení v definici
této klávesnice za českou, avšak po přeložení sice
Wine psal všechny žádané české znaky, avšak ne do okna
aplikace (třeba textového pole nebo pole formuláře),
ale přímo do okna konzole, což je na nic.

V archivu je názor, že by mohlo jít o špatně nastavenou
lokalizaci a klávesnici v X serveru, ale podle KDE
rozhraní pro správu systému je vše české a vpořádku.
Žádný další odkaz na konf. soubor nebyl uveden, abych
si ho mohl zkusit porovnat či prohlédnout.

Dealing with Fonts - zobrazování českých znaků
Zajímalo by mě, jestli někdo zprovoznil první variantu,
tedy konverzi jakýchsi windowsovských fontů (FON) na
BDF a z nich na PCF, aby mohly být využity přímo systémem
a jaké má zkušenosti.

Další možnost je instalace freetype + záměna xfstt za xfsft.
Mám instalováno freetype2 a novější xfstt - šlo by jen upravit
soubor /usr/X11R6/lib/X11/fs/config tak, aby obsahoval u
parametru 'catalogue' řádek '/c/windows/fonts' a do tohoto
adresáře doplnit soubor fonts.dir?
Mám totiž pocit, že nynější xfstt je vyspělejší než xfsft.

Prosím napište mi o jakýchkoli Vašich kladných zkušenostech,
jsem už z toho dost zoufalej (cca 5 měsíců čtení dokumentace
a příležitostných pokusů).

Oak

Reklama:
Ziskejte pocitac! Je to GEnialne jednoduche!
http://www.genius.cz