BBEdit

Hana Skoumalova Hana.Skoumalova na ff.cuni.cz
Pátek Duben 12 16:17:35 CEST 2002

Dobrý den,

neznáte někdo prosím vás unixový/linuxový editor podobný editoru BBEdit
pro Maca? Jeden můj kolega po něčem takovém velmi silně touží. Bohužel
vám nedokážu přesně popsat, čím se tenhle zázrak vyznačuje, ale podle
jeho líčení bych řekla, že je to editor, který umi "všechno" (jako třeba
emacs :-), ale na všechno má menu a je uživatelsky velmi přítulný.
Funkce, po které kolega nejvíc touží je prohledávání několika souborů
(bez otevření) a zobrazení nalezených výrazů i s kontextem. (Ano, říkala
jsem mu, že tohle může udělat pomocí grepu, ale chtěl by to jaksi
komfortněji.)

Můj kolega denně pracuje na třech systémech (Unix, MacOS a Wiry), a tak
ho celkem chápu, že by rád aspoň na dvou z nich měl stejné nebo podobné
nářadí. Navíc je to spíš Běžný Franta Uživatel než počítačový hacker,
takže ho těžko přesvědčím, aby se naučil používat emacs nebo vim. Pokud
by někdo z vás věděl o vhodném editoru, budu za informaci vděčná.

Hanka
--
Hana Skoumalova                Charles University, Faculty of Arts
                                           Institute of Theoretical