Server Redhat 7.2 & Samba & ACLs, jako nahrada serveru windows ?

Pavel ŠVARC stefan.samecek na volny.cz
Sobota Duben 13 13:24:25 CEST 2002

adam_1 na centrum.cz wrote:

> Jsi si uplně jistý, že když chceš rozcházet server že zrovna musíš
> použít RedHat 7.2. Zdá se mi moc uživatelskej. Osobně bych spíše
> použil distribuci Slackware je mnohem jednoduší ji použí a můžeš si

no pro začátečníka je podle názoru většiny lepší některá distribuce z
trojice RedHat, Mandrake, SuSE

> tam dělat skoro co chceš. Osobně mne docela dost svazují RPM balíčky

v RH si dělám také co chci a RPM není nutnost používat je to jen výhoda

> které nemam moc rád. Dále RH pouzivaji moc pameti a jsou mnohem
> pomalejší.

tak tohle tvrzení by jste musel dokázat. Všechny distribuce používají
stejné programy jen mění jejich konfiguraci a umístění.

> Nastaveni samby se provadi v adresari /etc/smb.conf
> kdyz napises prikaz man smb.conf tak dostanes vycerpavajicim zpusobem
> zdeleno jak a co v tomto souboru mas nastaviti.

mnohem lepší pro začátek je použít SWAT který je součástí samby

> Muzes pouzit Ext3 ale take Ext2 jak je libo jiny Fs nepotrebujes.

pokud chcete použít ACL je nutno použít pach pro jádro hledejte v archivu
konference

Stefan