Problém v jádře > CONFIG_VIDEO_SELECT=y < obrazovka se nepřepne do SVGA

n_petr na seznam.cz n_petr na seznam.cz
Pondělí Duben 15 22:49:27 CEST 2002

Ahoj, při kompilaci jádra jsem narazil na zajýmavý problém, se kterým jsem
ani po třech dnech soustavného kompilování nepřišel :-(

Jakmile zapnu v jádru CONFIG_VIDEO_SELECT=y, po startu počítače najede
měla normálně obrazovka přepnout do SVGA a systém normálně nabootovat, tak
je už jen černo. Přitom jádro normálně najede, probliknou CDromky a na
zmáčknutí CTRL+ALT+DEL se počítač normálně restartuje.

Když nechám # CONFIG_VIDEO_SELECT is not set, tak s úplně stejnou
konfigurací .configu systém normálně najede, ale ne v SVGA, nýbrž v obřím
VGA.

Na čem je závislý CONFIG_VIDEO_SELECT=y, které parametry jádra by ho mohly
ovlivňovat, že obrazovka zůstane černá ?

Jinak jsem zkoušel nastavovat podporu AGP a tady těch přepínačů kolem podle
funkční SVGA konfigurace, ale nepomohlo to.

Názorný příklad: s jádrem 2.4.18 spusťte make config a všechno odmačkejte
Enterem. Pak spusťte make menuconfig a opravte na # CONFIG_SMP is not set a
tohle odmažte CONFIG_HAVE_DEC_LOCK=y a nastavte CONFIG_VIDEO_SELECT=y. A
přidat do lila.

Po rebootu počítače dostanete přesně to co já ... černou obrazovku, protože
se konzole nepřepne do SVGA ! Co se ještě musí povolit, aby se konzole do
SVGA přepnula a obrazovka ukazovala pozorovatelný výstup ?

Jinak mám ECS-K7S5A k tomu Matrox MGA G200 AGP.

Svede mi někdo poradit, díky moc - Petr Novák <n_petr na seznam.cz> ... ;-)
žabák v linuxu (-;

PS: Ještě k rozjetí toho zvuku na K7S5A. Stačí navolit tohle:
CONFIG_SOUND=y, CONFIG_SOUND_ICH=y a už to hraje bez čehokoliv. Jen se mi
ještě nepodařilo rozjet MIDI :o(