Nastavení firewallu a pavučin v jádře

n_petr na seznam.cz n_petr na seznam.cz
Úterý Duben 16 05:34:31 CEST 2002

Jak byste mi doporučili nebo kde se dají najít doporučené konfigurace pro
kompilaci jádra aby:
1) byla podpora firewallu a kompl byl chráněný a měl šanci se maskovat
(svoji IP, ...)
2) komaptibilita s Windows, Unix sítí a podpora SMB
3) uměl lokální síť na jednom počítači, aby mohl surfovat host system i
system pod VMwarem

Já totiž vůbec nerozumím nastavování různých tunelů, browscastů, iptables a
jim podobných položek (ani na co to je). Je možné to někde přečíst raději v
češtině (ale ne to půl roku hledat a druhý půlrok se to učit) nebo si to
nechat od někho vysvětlit ? (nebo někde stáhnout optimální .config pro
kernel-2.4.18)

Petr Novák <n_petr na seznam.cz> ... ;-) žabák v linuxu (-;

PS: Nastavení HW je celkem v pohodě, ale těm pavučinám fakt nerozumím :-(
Ona podle mě kompilace jádra není zas až tak problematicá, pokud není jádro
s dead bugem (jsem docela koukal, jak je v jádru nějaká spec. podpora Ali
chipsetu - pokud tohle zapnete, zničí se data, to zapínají jen blázni ... či
jak to tam bylo) a pokud člověk rozumí hardwaru. Co se týče ladění tam už je
potřeba umět programovat a to není zrovna můj případ, škoda. A pavučiny jsou
ještě třetí škatulka.