CONFIG_NLS_DEFAULT="cp1250" ... co vy na to ?

Jan Houstek houstek na karlin.mff.cuni.cz
Úterý Duben 16 07:36:52 CEST 2002

On Tue, 16 Apr 2002 n_petr na seznam.cz wrote:

> Co byste mi řekli na to, když bych si zapnul v jádře defaultní NLS na
> Windows-1250 ... nějaké komplikace ? Uskutečněním toho odpadnou problémy s
> češtinou při mountování Win disků (nemusí se zadávat žádné options). Nerad
> bych však byl nekompatibilní zase s Linuxem. Ale když jsem uložil
> ěščřžýáíéúůň na disk a přebootoval s jádrem, které mělo zapnuté ISO8859-2
> bylo vidět 100% to samé na Ext2 jako před tím.

Jste si jistý, že se používal skutečně iso8859-2. Předpokládám, že na tom
disku je informace o tom, jaké je potřeba NLS, a pokud je k disopozici,
tak se použije. Defaultni NLS se použije, jen pokud nelze nějak jinak
určit, co se má použít (např. při tvorbě nového filesystému).

Mluvíte o FAT32, a tak se na 100% neukládají názvy v cp1250, ale v cp852
(známá schizofrenie Windows zavlečená ještě z DOSu). Jak je na tom NTFS
nevím.

Já jsem zatím vždy zakompiloval do jádra iso8859-2, cp852, nastavil jako
default iso8859-2, jako default pro smbfs 852, a v sambě mám v smb.conf
client code page = 852 a ještě character set = ISO8859-2. Plus mám
nastavené locales, a správné fonty. To jsou všechna nastavení související
s češtinou, která jsem dělal.

Od té doby mám na disku (reiserfs a ext2/3) v pohodě češtinu, když
připojuji windowsí disky po síti, tak vidím taky správně češtinu a na
windows je vidět správně i čeština na mých sdílených discích. A když mi
čas od času někdo přinese disk s fat32, tak se čeština zobrazuje také bez
problémů, a žádnému mountu už žádné dodatečné parametry související s
češtinou nedávám.

> Zdá se mi, že linuxu je jedno jaké má defaultní NLS a tudíž žádné
> problémy nehrozí,

V podstatě ano, viz výše.

> ale za to se ještě zlepší podpora FAT32, ale třeba se pletu.

Zde se pletete. Smysl by mělo možná default mit na cp852, pro případ, že
by detekce NLS u FAT32 selhala, ale proč to dělat, když to funguje?

-- Honza Houštěk