Interbase opensource - jak korektne nainstalovat a nakonfigurovat?

Ivo Panacek ivop na regionet.cz
Úterý Duben 16 13:58:05 CEST 2002

On Út, 2002-04-16 at 13:10, Tomas Vida wrote:
> DD,
> nainstaloval jsem si InterBaseSS_LI_V6.0-1.i386.rpm na RH7.1.  Ta
> probehla v poradku. Jak ale dal? Nenasel jsem zadnou srozumitelnou
> dokumentaci, ktera by popisovala zakladni konfiguraci, a vubec
> administraci IB. Asi jsem hledal spatne.
> Muzete mi prosim nekdo poradit, kam se mam podivat? Jak vubec IB
> spustit, nastavit pristupove prava, vytvorit databazi?
>

> Dekuji za jakoukoli pomoc
> S pozdravem
>
> Tomas

Oni pravdepodobne spolehali na to, ze vsichni
jiz maji starsi verze a tedy pripadne papirovou
dokumentaci (my jo :). Existuje dokumentace v pdf,
ke stazeni nekde u Borlandu (ted z hlavy nevim presne),
nekde na www.interbase.com (jestli jeste existuje).

Asi hlavni prikaz gsec (uzivatele a hesla), spoustet
v adresare /usr/interbase.
A druhy isql = konzole. Bacha, stejnojmenny prikaz je (tusim)
v openODBC.

Co se serveru tyka, nebyl SS prilis doporucovan, sami pouzivame
radeji CS. Vykonne to je dost.
Puvodni Borlandi baleni ma dve nevyhody: nebezi
dobre "rovnou" a neni patchovane na tu bezpecnostni diru,
patch je extra. Pokud mate RedHat 7.x, muzete zkusit
tahle hotova rpmka:
http://ivop.regionet.cz/www/linuc/ivop/ib/
(IC je interserver+interclient = JDBC pristup).

ivo