Spusteni externiho programu v perl, prava

Jirka Kosina jikos na jikos.cz
Úterý Duben 16 16:18:41 CEST 2002

On Tue, 16 Apr 2002, Zdenek Lukes wrote:

> Chtel jsem se zeptat jestli mi nekdo poradi vcem mam chybu. Pisu program
> v perlu na zmenu hesel. Delam ho v perlu, kde pro to pouzivam nasleduji
> fci
> system ("echo ${newpasswd}|passwd ${login} --stdin");
> Vlastnik scriptu je root:root
> Prava jsou 4711
> Kdyz spustim script pod rootem tak vse jede jak ma, ale pokud ho spustim
> pod jinym uzivatelem nez root tak to neprojde.

Prilis jsem to nepochopil. Je ${login} vzdycky roven aktualne tomu
uzivateli, jehoz heslo se pokousite menit?
Pokud ne, tak samozrejme jeden uzivatel nemuze [standardne ;)] zmenit
heslo jinemu.

I kdybyste mel u toho skriptu suid bit (jakoze podle prav 4711 to tak
nevypada), tak to stejne nebude fungovat, protoze je to skirpt.

Mrknete na sudo.

--
JiKos.